Avatar billede gerlach-1955 Nybegynder
27. januar 2011 - 19:04 Der er 21 kommentarer

min pc kræver password

Hej team,

Har en acer aspire 9412

Jeg må have gjort et eller andet! Når jeg starter maskinen op beder den om et password for at komme videre. Et password jeg ikke er i stand til at generere.
Jeg er heller ikke istand til at komme videre til bios opsætning.

Er der en hurtig løsning her Torsdag aften.. 100 point

henrik
Avatar billede Slettet bruger
27. januar 2011 - 19:16 #1
Hvis det er BIOS password så RECMOS
Windows password http://pogostick.net/~pnh/ntpasswd/
Avatar billede lzs Nybegynder
27. januar 2011 - 19:23 #2
Hvilket OS?
Avatar billede kurt54 Ekspert
27. januar 2011 - 19:26 #3
prøv om den har default passwordet. Fra manualen:

The default password is six zeros.
Avatar billede gerlach-1955 Nybegynder
27. januar 2011 - 19:33 #4
det er xp windows
Avatar billede gerlach-1955 Nybegynder
27. januar 2011 - 19:34 #5
virkede ikke.. øv
Avatar billede Slettet bruger
27. januar 2011 - 19:36 #6
Hvad var det der ikke virkede ??
Avatar billede gerlach-1955 Nybegynder
27. januar 2011 - 19:36 #7
virkede ikke...
Avatar billede gerlach-1955 Nybegynder
27. januar 2011 - 19:41 #8
undskyld, skal lige finde ud af hvordan trådene virker herinde i bloggen.

Men hverken det ene eller det andet password virkede ikke.

1.. jeg starter maskinen op
2.. allerede efter 5 sekunder beder den om password
3.. herefter er jeg låst, selv med dine koder !

google kalder det e-lock
Avatar billede Slettet bruger
27. januar 2011 - 20:03 #9
Jeg har ikke givet dig nogle koder så vi tager det en gang til - hvis det er BIOS der forlanger et password kan du nulstille det med RECMOS
Avatar billede gerlach-1955 Nybegynder
27. januar 2011 - 20:13 #10
helge,

I princippet er det ganske enkelt:

Forcerer jeg systemet ved opstart med at trykke F2 for at komme frem til BIOS beder den om password.. Her prøvede jeg med RECMOC men det virkede ikke!

Lader jeg den køre frem uden at bruge F2 beder den også om password
Avatar billede a62681 Nybegynder
27. januar 2011 - 20:22 #11
Jeg har en arbejsdpc med en lås på. Efter tre forkerte forsøg skulle den blokere. Jeg mener at have fået at vide den fjernes hvis man tager backup batteriet ud. Det kan ikke skade at prøve. Men kan ikke lige se hvordan det skulle være opstået af sig selv...
Avatar billede Slettet bruger
27. januar 2011 - 20:24 #12
Nu ved jeg ikke om du joker - om jeg ikke forstår dig eller måske noget helt tredie.
RECMOS er et program der nulstiller koden på BIOS - RECMOS er ikke et password
Avatar billede Slettet bruger
27. januar 2011 - 20:27 #13
Men som du beskriver i #10 lyder det næsten som om du har sat password på harddisken, hvis det er tilfældet så er det "bad news"
Avatar billede gerlach-1955 Nybegynder
27. januar 2011 - 20:32 #14
selvfølgelig joker jeg ikke !!!!
Forstår dig ikke helt.

Jeg kan simpelthen bare ikke komme ind i min PC.. den beder om password inden 5 sekunder.
havde håbet at jeg kunne komme ind i BIOS så jeg kunne få tilgang til mine ydre drev. Men heller ikke dett lykkes !
Avatar billede Slettet bruger
27. januar 2011 - 20:38 #15
Prøv at fjerne harddisken, så finder du ud af om det er BIOS eller harddisken der kræver password
Avatar billede gerlach-1955 Nybegynder
27. januar 2011 - 20:41 #16
hej igen Helge,

Ja du har sikkert ret.. Jeg ringer til et center i morgen, eller køber en ny harddisk.. Jeg takker dig for din ihærdighed og tildeler 100 point
Avatar billede Slettet bruger
27. januar 2011 - 20:46 #17
Jeg skal ingen point ha, men hvorfor prøver du ikke lige at fjerne den disk - hvis det kun er BIOS password der er problemet så tager det 30 sekunder at slette
Avatar billede ksoren Nybegynder
27. januar 2011 - 21:10 #18
Det kræver vel at bios-passwordet tillader at man starter op, ellers får man ikke lov at afvikle noget.
Avatar billede gerlach-1955 Nybegynder
27. januar 2011 - 21:20 #19
Kære Helge,

nu tager du bare de point.. Situationen gjorde det heller ikke nemmere ved at det faktisk var min svogers computer! Og han var ca 100 km væk, og havde ikke den fjerneste forstand på hvad der er op og ned på disse elektroniske vidundere. Jeg bidrog bare med et spørgsmål her om der måske var en hurtig løsning softwaremæssig.

Så for nu ikke at bruge for meget energi på svoger, kører han til et Acer center imorgen. Han er i hvertfald blevet klar over, at løsningen er her. (bare det at skulle bede ham om at finde ud af hvordan man tager en harddisk ud på en bærbar giver mig - udover en fandens telefonregning - søvnløshed.
Avatar billede gerlach-1955 Nybegynder
11. februar 2011 - 12:07 #20
du løste problemet.. accepter nu så jeg kan give dig de 100 point

henrik
Avatar billede gerlach-1955 Nybegynder
11. februar 2011 - 12:10 #21
løsningen af problemet er klaret af helgec  Nu skal du have dine point.. (hold kæft hvor denne side om pointtildeling ikke er brugervenlig)

Henrik