Avatar billede tinemh Nybegynder
27. januar 2011 - 13:12 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

semikolon og komma

Jeg har et kæmpe problem som jeg håber at kunne få hjælp til at løse.
Jeg sidder og arbejder på et spørgeskema, i spørgeskemaet er der skrevet spørgsmål og ud for hver spørgsmål er der lavet en 'drop-down' funktion med de svar der kan gives. 'Drop-down' funktionen er lavet under DATA -> VALIDERING. Jeg har separeret de forskellige svar muligheder med semikolon. Det fungerer perfekt. Problemet er når jeg gemmer mit excel ark og åbner det igen, så er alle semikolon lavet om til komma, og der er ikke længere en liste men bare en lang linie.
Håber jeg har fået beskrevet mig problem så der forstås hvad jeg mener. Eller må jeg uddybe det.
Avatar billede jkrons Professor
27. januar 2011 - 13:18 #1
Det lyder som om der er problemer med en sprogindstillingen, enten i Excel, men snarere i Windows.
Avatar billede tinemh Nybegynder
27. januar 2011 - 13:27 #2
Glemte vist lige at skrive at jeg arbejder på en mac - og har tænkt over det med sproget. Hvad vil du foreslå at jeg gør. Så vidt jeg ved står både min computer og excel til dansk, men tjekker det lige.
Avatar billede jkrons Professor
27. januar 2011 - 14:11 #3
Jeg er ikke verdensmester Mac, så jeg vil foreslå en anden løsning. Nemlig at du  i et andet ark (måske skjult) skriver din liste med et item pr. celle i en kolonne. Navngiv disse celler med et passende navn, fx Minedata. i Datavalideringsboksens listekilde skriver du så =Minedata. Det kan du gentage for de forskellige dropdownbokse, hvis du har flere. Bare husk at de forskellige lister skal have forskellige navne. På den måde undgår du problematikken omkring komma og semikolon.
Avatar billede tinemh Nybegynder
27. januar 2011 - 14:37 #4
Tak  - Det ser ud til at virke.