Avatar billede kischi Novice
26. januar 2011 - 15:45 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

mysql error #1045

Hej,

Jeg prøver at få adgang til min phpmyadmin via min wamp server men får bare denne fejlbesked:

MySQL said: Documentation
#1045 - Access denied for user 'root'@'localhost' (using password: NO)

phpMyAdmin tried to connect to the MySQL server, and the server rejected the connection. You should check the host, username and password in your configuration and make sure that they correspond to the information given by the administrator of the MySQL server.

Jeg har kørt den før og oprettet andre databaser og alt muligt, men jeg ved ikke hvorfor jeg pludselig får den fejl?

Er der nogle som kan hjælpe mig?

Tak :)
Avatar billede bedt Nybegynder
26. januar 2011 - 15:57 #1
Har du sat en adgangskode på mysql siden du brugte det sidste gang ?

I så fald, skal du indtaste din adgangskode i :

c:\wamp\apps\phpmyadmin\config.inc filen
Avatar billede kimr Nybegynder
26. januar 2011 - 16:29 #2
Hvis du vil have mere respons på dine spørgsmål, så skulle du måske få lukket nogle af de åbne spørgsmål du har og delt point ud.

http://www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/kischi
Avatar billede kischi Novice
27. januar 2011 - 00:36 #3
Tak for det, det hjalp :)

Og Kimr, jeg har altså lukket spørgsmålene nu, det gjorde jeg igår og lidt idag, fordi jeg havde blevet gjordt opmærksom på det, og vidste ikke helt hvordan det var jeg gjorde.
Men tak fordi du også lige gør mig opmærksom på det.

Så jeg lukker også lige denne tråd nu ;)
Avatar billede bedt Nybegynder
27. januar 2011 - 02:20 #4
Gav du dig selv pointene ?
Avatar billede kischi Novice
27. januar 2011 - 02:33 #5
nu undskyld, men kender ikke så meget til det her med pointsystemet.

Hvordan kunne jeg give dig pointene?
Og er det så stadig muligt nu?

Det var ikke meningen, jeg troede bare at jeg skulle lukke tråden.
Avatar billede bedt Nybegynder
27. januar 2011 - 11:17 #6
Jeg sendte ikke mine kommentarer som et svar, da jeg først måtte sikre mig om det var det rigtige.

Og jeg tror ikke at det er en mulighed nu.

Medmindre du åbner et nyt spørgsmål, som jeg svarer på.
Avatar billede kischi Novice
27. januar 2011 - 12:09 #7
nå ok, det må du meget undskylde, vil du have jeg lige åbner et nyt spørgsmål som du kan svare på?
Avatar billede bedt Nybegynder
27. januar 2011 - 12:35 #8
Ja det kunne du da gøre. :)
Avatar billede kischi Novice
27. januar 2011 - 12:45 #9
Ok jeg opretter den i experten.dk, fejl.

Så du kan bare svare på den der :)