Avatar billede schouw1992 Nybegynder
23. januar 2011 - 16:00 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

styresystemer?

Når jeg åbner min pc op skal jeg vælge mellem 3 forskellige ting at gå ind i.. den ene er windows 7 som er det styresystem jeg bruger og den anden er windows xp som har været installeret i lang tid men som jeg gerne vil have slettet fra pc'en da det kun virker i fejlsikret tilstand.. det tredje er et windows xp setup som ikke har noget at gøre med det andet windows xp som jeg også vil have fjernet så der ikke er andet end windows 7 men har INGEN anelse om hvordan jeg gør?
Lidt ekspert hjælp ville være rart :p
Avatar billede haverslev Novice
23. januar 2011 - 16:58 #1
Det kan udføres på lidt forskellige måder, både med 3.parts program og nedenstående.

1.
Start op på Windows 7
Klik på start,  skriv msconfig
når msconfig linjen kommer frem, så tryk på den

En boks kommer frem og her trykker du på faneblad "Boot"
Der vil helt sikkert være en linje eller 2, der står nok noget med "Microsoft XP" eller noget i den stil.

Den/de linjer der har noget med "Microsoft XP....." at gøre, markere du og trykker på knappen SLET og trykker ok.

Nu skulle den så gå/kører direkte i Windows 7, næste gang du starter/genstarter computeren.

2.
klik Start, Skriv Diskoprydning i søgefeltet, og klik på linjen Diskoprydning.

Du bliver bedt om at vælge et drev, der skal du vælge det drev, som du lige har installeret Windows 7 på, og derefter klikke på OK.

Når den næste boks kommer frem, så klik på "Ryd op i systemfilerne"
Hvis du igen bliver bedt om at vælge et drev, skal du klikke på det drev, som du lige har installeret Windows 7 på, og derefter klikke på OK.

Marker nu afkrydsningsfeltet "Tidligere installationer af Windows" og klik derefter på OK.

Klik på Slet filer i den meddelelse, der vises.

Genstart pc`en.

Når den er genstartet og du kører i windows 7, så finder du mappen med windows XP og sletter den mappe.
Avatar billede schouw1992 Nybegynder
24. januar 2011 - 00:47 #2
okay første problem er allerede ved når jeg åbner msconfig så kommer der kun windows 7 frem? hvad skal jeg så gøre?
Avatar billede haverslev Novice
24. januar 2011 - 08:29 #3
Så prøv punkt 2. som det første :-)
Avatar billede haverslev Novice
24. januar 2011 - 08:29 #4
Ps. du skal ikke lægge svar

Svar = (til løsninger og pointgivning)
Avatar billede schouw1992 Nybegynder
25. januar 2011 - 23:40 #5
så har jeg prøvet begge ting du foreslog og den første et par gange ekstra men den laver stadig præcis det samme som før og har ikke fået slettet/uninstalled noget :/
Avatar billede haverslev Novice
26. januar 2011 - 19:41 #6
Ok, så må vi lige prøve noget andet.

Start op på Windows 7

Hent og installere denne EasyBCD
kør helt nederst på siden, til EasyBCD Links og tryk Download)
http://neosmart.net/dl.php?id=1

Start EasyBCD op
Klik på knappen "View settings"
Der skulle gerne står:
Entry #1
Name: Windows 7

Der står nok også
Entry #2
Name: Windows XP

Klik på knappen "Edit boot menu"
Der skulle du gerne have nogle linjer
En med Windows 7, den sætter du flueben i "default YES"

Den/de andre linjer der evt. er der med XP, dem markere du og klikker på knappen "delete"
Når færdig, så klik på "Save settings"
Avatar billede schouw1992 Nybegynder
28. januar 2011 - 18:15 #7
Nu har jeg gjort det og der var kun 2 valgmuligheder i det der EasyBCD program og nu når jeg tænder min pc op er der 2 valgmuligheder at vælge mellem og det er Windows 7 og Windows xp home setup og vil gerne fjerne det helt og også slette det fra computeren for har en mistanke om at det stadig fylder på mit drev og det vil jeg også gerne have fjernet .. :)
Men det var sku dejlig at få en af mulighederne fjernet tusind tak :)
Avatar billede haverslev Novice
28. januar 2011 - 18:44 #8
1.
klik Start, Skriv Diskoprydning i søgefeltet, og klik på linjen Diskoprydning.

Du bliver bedt om at vælge et drev, der skal du vælge det drev, som du lige har installeret Windows 7 på, og derefter klikke på OK.

Når den næste boks kommer frem, så klik på "Ryd op i systemfilerne"
Hvis du igen bliver bedt om at vælge et drev, skal du klikke på det drev, som du lige har installeret Windows 7 på, og derefter klikke på OK.

Marker nu afkrydsningsfeltet "Tidligere installationer af Windows" og klik derefter på OK.

Klik på Slet filer i den meddelelse, der vises.

Genstart pc`en

2.
Gå i stifinder og tjek i dit c-drev (hvis det er der du har installeret W7), at der er KUN er en MAPPE der hedder Windows - dem må du ikke røre eller ændre i.
Hvis derimod du har en mappe der hedder Windows.old så kan du roligt slette den.

Tillige hvis du har en windows mappe på et andret drevbogstav end det W7 er installeret på, så kan du også slette den.
Avatar billede schouw1992 Nybegynder
07. februar 2011 - 10:03 #9
Hej,
Har gjort som du sagde men det ændre ikke rigtig på det så nu tænker jeg lidt om du kender en metode man kan slette ALT på computeren.

Så kan jeg selv sørge for at have installere det forfra..
Avatar billede haverslev Novice
07. februar 2011 - 12:30 #10