Avatar billede ridder Nybegynder
18. januar 2011 - 11:38 Der er 1 kommentar

Disponering/Behovsberegning

Vi anvender C5/2010 men har følgende problem i forhold til disponering/behovsberegning:

Vi modtager en ordre på 8 x vare 1 og en ordre på 8 x vare 2, herefter opretter vi et indkøb hos vores leverandør på begge varer og nu kommer det så:

Når vi nu laver en behovsberegning kommer den og fortæller at vi skal bestille 8 x vare 1 og 8 x vare 2, men varen er jo allerede bestilt hos leverandøren og der er ikke noget min. punkt på de to varer ?
Avatar billede Gert_Lynge Nybegynder
18. februar 2011 - 21:22 #1
Hej

Der er en del parametre der kan drille ifm. behovsberegning.

Lige et par ting i umiddelbart kan checke:
- Er indkøb fravalgt under behovsberegningen?

- Står indkøbet med korrekt beholdning og i korrekt fase?

- er leveringsdatoen på indkøbet før leveringsdatoen på ordren (husk at tage højde for evt. angivet sikkerhedsdage)?

- er der "beholdning pr. lokation" på varen - og står ordren og indkøbet til samme lokation?

MVH
  gsl (at) systemconnect.dk