Avatar billede encorez Nybegynder
18. januar 2011 - 08:05 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Overflødige MySQL filer??

Hej

Jeg har installeret MySQL lokalt og har lavet en database som hedder "Testen". Mappestrukturen ser sådan ud
mysql
-mysql5.1.41
--data
---Testen

I Databasen Testen, har jeg f.eks. tabellen Svendsen.

Unden mappen Testen så er der kun 2 filer
Svendsen.MYD og
Svendsen.MYI

MYD fylder nøjagtig det som der står i PHPmyAdmin at den gør. Og jeg går ud fra at MYI er til at gemme indexering.

Men unden mappen "data" har jeg flere og flere filer der blot hedder
mysql-bin.000019
mysql-bin.000020
mysql-bin.000021
mysql-bin.000022
og så videre. De fylder alt mellem 1 KB og 1 GB. Det skal siges at jeg hver uge indlæser flere hundrede MB data i databasen.

Mit simple spørgsmål er blot: Er disse "mysql-bin.0000xx"-filer overflødige for at databasen virker, og kan jeg derfor bare slette dem???
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. januar 2011 - 08:44 #1
Avatar billede encorez Nybegynder
18. januar 2011 - 08:56 #2
Tak for hjælpen :)

Jeg tager selv pointene. Går ikke ud fra du vil have dem?