Avatar billede Henrivester Nybegynder
16. januar 2011 - 21:44 Der er 9 kommentarer

Laaaaangsom trådløs forbindelse, helt fin med kabel....

Jeg har for kort tid siden købt en ny Lenovo thinkpad. Desværre har den trådløse forbindelse fra start været meget dårlig.

Computeren er simpelthen så langsom på nettet, at jeg hellere bruger min gamle halvdøde maskine. Så er 6000,- for en ny altså ret spildt....

Lenovoen kan godt gå på nettet og downloade helt ukomplicerede sider. Min yahoo mail kan den som hel ikke hente, ligesom billeder kan tage timer at hente ned. Film er udelukket, ligesom det tager over et døgn for at hente et program - hvilket ikke sker, fordi computeren går kold inden.

Der er ingen problemer overhovedet med kabelforbindelse.
16. januar 2011 - 21:58 #1
Velkommen til E. ...

"Velkendt" problem...

Du skal skifte kanal på Routeren. Der er sansynligvis andre trådløse enheder i nærheden som sender på samme kanal.

Prøv at slukke for dit Router og se hvad du PC så kan 'se' af andre trådløse sendere ... og så er der dem som er skjult...
Avatar billede Henrivester Nybegynder
16. januar 2011 - 22:06 #2
Det er muligt jeg spørger dumt, men kan det være forklaringen, når vi ingen problemer oplever med vores 4 andre bærbare pc'ere - den ene af samme mærke som min?
Avatar billede Henrivester Nybegynder
16. januar 2011 - 22:13 #3
Der er to andre trådløse enheder når jeg slukker for min router. Er det ensbetydende med, at de sender på samme kanal - og hvad gør jeg i så fald?
16. januar 2011 - 22:17 #4
(Andre i denne tråd må gerne ta' over... jeg lukker nu...)
Avatar billede 50573433 Nybegynder
16. januar 2011 - 23:29 #5
Jeg vil gi' karise_larry ret, at det kan være fordi, at der er andre netværk på samme kanal i nærheden.

Prøv og hente dette program: http://www.metageek.net/products/inssider.

Hvis du har en smartphone kan du også hende dette program:http://www.androlib.com/android.application.com-farproc-wifi-analyzer-jFCm.aspx

Jeg bruger selv programmet, når jeg hjælper andre med opsætning af trådløse netværk.
Avatar billede lzs Nybegynder
17. januar 2011 - 18:28 #6
Som det er nævnt så hent programmet inssider, og undersøg hvilke kanaler de trådløse routere kører på.

Er de fire andre bærbare også på det trådløse netværk? for så kunne det jo godt tyde på, at det ikke vil hjælpe kun med en kanalændring. Har du opdateret det trådløse netkort med den nyeste driver?
Avatar billede Henrivester Nybegynder
17. januar 2011 - 19:04 #7
De fire andre forskellige bærbare kører alle på samme trådløse netværk.
Jeg har ikke opdateret netkortet, tænkte ikke på, det burde være nødvendigt på en ny maskine. Det vil jeg da prøve :)

Tak for hjælpen...
Avatar billede sandersan Nybegynder
13. marts 2011 - 09:42 #8
Hej Henrivester

Fandt du nogensinde en løsning på dette?

Jeg sidder med akkurat samme problem og kan se at bruger 50573433 og så har haft samme problem (også Lenovo og tråløs fullrate router).

Jeg er kommet så langt at det nok er et problem med uploadhastigheden, men kun når den er på trådløs. Jeg har også andre enheder på netværket, der kører uproblematisk.

Mvh.
Avatar billede Henrivester Nybegynder
13. marts 2011 - 11:41 #9
Nej, vi har endnu ikke fundet problemet. Forslagene her er afprøvet, jeg har haft maskinen til reperation flere gange, den er blevet reinstalleret. Telenor har været på banen, leveret ny router osv, alt der kan opdateres er blevet opdateret.