Avatar billede hr_kenneth Nybegynder
28. juli 2001 - 14:11 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

langsom login

Jeg har et problem med min Debian linux box. Når jeg vil logge ind over netværket med ssh ftp eller samba tager det en evighed før jeg kommer ind. Når jeg så er kommet ind kører det normalt. Jeg har prøvet at geninstalere Debian, men det har ikke hjulpet. Det er noget den lige er begyndt på.
Avatar billede hr_kenneth Nybegynder
28. juli 2001 - 14:21 #1
Den skriver dette i /var/log/auth.log:
Jul 28 14:27:23 server2 sshd[2757]: Could not reverse map address 192.168.1.10.
Avatar billede lbhansen Nybegynder
28. juli 2001 - 17:59 #2
Grunden til at den er langsom er, at din linux prøver på at lave en reverse lookup, altså lige
undersøge om den ip mapper til en dns entry.

Jeg har selv ledt efter konfigurationsfilen hvor man slår dette fra, kan desværre ikke finde den. Det er der nok andre der kan.

Den nemmeste løsning er, at tilføje et hostnavn
til 10.0.0.2 i /etc/hosts
Jeg har fx tilføjet følgende:
10.0.0.2 laptop

Og så har du fart igen:)
Avatar billede hr_kenneth Nybegynder
28. juli 2001 - 18:03 #3
Jeg har tilføjet det i /etc/hosts, men det er lidt irreterende at skulle tilføje hostnames hver gang der skal en ny ind på serveren. Jeg har ledt andre teder, men det eneste svar de har er det som du siger.
Avatar billede hr_kenneth Nybegynder
28. juli 2001 - 18:03 #4
Jeg har allerede gjort det, men du får point alligevel, da det jo var det rigtige svar.