Avatar billede kjaaer Nybegynder
08. januar 2011 - 10:50 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

PC vil ikke starte win 7 efter en genstart men fint hvis den har været helt slukket?

Hej Folkens.
Har lavet en stationær HP pc klar for noget familie som ikke vil genstarte :(

Ved en genstart fra windows sker følgende:
HP Bios billede kommer frem samt forsvinder igen hvorefter skærmen bare bliver sort (kan den ikke finde boot filen?)

Hvis jeg til gengæld slukker pc'en helt og starter igen er der ingen problemer.

Håber på hurtig hjælp da den bliver afhentet over middag.!.

Mvh. Kasper
Avatar billede haverslev Novice
08. januar 2011 - 11:03 #1
Kunne tyde på et Driver problem eller noget USB der evt. er tilkoblet som den nok ikke kan allokere i en genstart.

Har du installeret alle driverne ?
( Tjek i enhedshåndtering for gule eller røde udråbstegn)
Især netværkskort er kritisk ifm. med en genstart.
Avatar billede kjaaer Nybegynder
08. januar 2011 - 11:17 #2
Avatar billede Poko1 Ekspert
08. januar 2011 - 12:04 #3
Forslag gå i bios og under boot sæt Hd som første og CD/DVD som næste Disable resten tryk F10 og genstart.
Avatar billede kjaaer Nybegynder
10. januar 2011 - 07:50 #4
Er forsøgt :( har simpelthen prøvet alt, men kan se HP erkender at det er en fejl mellem deres DC moddeller også Windows 7...
Der skal åbentbart skiftes noget på bundkortet efter hvad jeg kunne læse... Tak for de fine svar.!.
Avatar billede kjaaer Nybegynder
11. april 2011 - 07:29 #5
Lukker