Avatar billede Slettet bruger
07. januar 2011 - 22:21 Der er 2 kommentarer

Min hjemmeside viser nogen gang ikke alle png-, gif- og jpg-billeder.

Jeg har et Internet-galleri med tusinde brugere. Det kører på mine egne servere med Linux/php/apache/MySQL.

Engang imellem er der et eller andet, som forårsager, at hjemmesiden ikke vises helt. Der kommer svar fra serveren, så hjemmesiden vises, men der mangler adskillige billeder. Det er lige fra så png- og gif-filer, og også jpeg-billeder af kunstværker. I IE vises bare et kryds de steder, hvor billederne mangler. CSS-filer mangler også nogle gange når det sker, og så vises hjemmesiden uden styles.

Jeg har problemer med at finde ud af hvad, som er årsagen til dette problem. Web-serveren ser ikke ud til at være belastet. Den bruger under 40% ram (ud af 3,9 GB) og swapper ikke. Der er 4 cpu'er, som heller ikke er belastet.

Jeg har tænkt på, om det kunne være apache, som er configureret forkert, men kan ikke se noget, som skulle være galt. Apache webserveren er configureret med disse parametre:

<IfModule prefork.c>
StartServers      8
MinSpareServers    5
MaxSpareServers  20
ServerLimit      256
MaxClients      256
MaxRequestsPerChild  4000
</IfModule>

Er der nogen, som har oplevet et problem som ovenstående.
Hvad er det, som gør, at et forespørgsel til hjemmesiden engang imellem ikke får vist alle billeder (pgn, gif og jpeg).
Eller er der nogen, som ved hvordan jeg skal fejl-finde? Hvor skal jeg kigge?

Mvh
Peter.
Avatar billede max33 Nybegynder
07. januar 2011 - 22:28 #1
hvad bruger du til at teste på?

jeg har faktisk oplevet lidt det samme dog fra alle hjemmesider, som jeg gik ind på. Det viste sig at være routeren som ikke kørte rigtigt, efter udskiftning af denne kørte alt godt igen.
Avatar billede Slettet bruger
07. januar 2011 - 22:38 #2
Jeg tester fra min egen pc derhjemme. Men det er ikke kun mig, som oplever problemet. Alle brugerne oplever det samme. Men det kan måske skyldes, at servernes router er indstillet forkert...?