Avatar billede brita Nybegynder
05. januar 2011 - 20:55 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Duer min søns PC til Call of Duty - Black Ops

Min søn har fået Call of Duty - Black Ops i julegave. Han har netop installeret den, men hver gang han forsøger at spille, går skærmen i sort, og han er grædefærdig.
Jeg frygter det er hans grafikkort eller noget andet, der ikke er godt nok, men har ikke rigtig forstand på det. Men det har I jo, eksperter (- håber jeg)!

Hans computer er en HP Pavillion dv6 med AMD Athlon II Dual-Core M320 2,10 GHz. Der er 4 GB Ram.
Han kører Windows 7 i 64-bit og skærmkortet er AMD M880G ATI Mobility Radeon HD 4200.

Hvad siger I?
Avatar billede haverslev Novice
05. januar 2011 - 21:05 #1
Er bange for at han processor og grafikkortet ikke er godt nok.

Men find spillet i "drop down" menuen, truk "Can you run it" og sig ja til at installere et lille stykke software (activex)
Programmet vil så vise med grønt alt der er bestået, alt hardware der ikke kan klare spillet vises med rødt.
Den skal som minimum være grøn alle steder i "minimum"

http://www.systemrequirementslab.com/cyri/
Avatar billede DePlex Nybegynder
05. januar 2011 - 21:09 #2
Processoren er ikke god nok. Den skal være min. 2,93GHz. Læs alt hvad den skal have her: http://www.game-debate.com/games/index.php?g_id=703&game=Call%20of%20Duty%207
Avatar billede brita Nybegynder
06. januar 2011 - 13:52 #3
Tak for jeres svar.
Vi prøver dem af, når min søn kommer hjem fra badminton senere i dag.
Avatar billede Slettet bruger
06. januar 2011 - 20:13 #4
Nu vil jeg ikke gøre mig klog på hvorvidt din søns computer kan køre spillet, men på trodsa af min CPU ikke lever op til kravene på http://www.systemrequirementslab.com så har jeg kørt det til perfektion på en dv5 fra '08.

Hvad der skyldes den sorte skærm her jeg ikke mange bud på, prøv evt. at geninstallere spillet. Har jeg selv erfaring med hjælper på de underligste ting :)
- Men jeg håber din søn kan komme til at spille spillet. Det er for fedt! :)
Avatar billede haverslev Novice
06. januar 2011 - 20:59 #5
Atdlex > nu kommer det jo helt an på det hardware der er i din maskine contra det der er i spørgerens maskine.

At den evt. kan køre spillet med CPU der ikke "lever2 op til spillet, kan godt lade sig gøre - især med Core Dual processor
Hoved problemer er som regel et for ringe grafikkort til at afvikle spillet, og her er din maskine måske nok bedre bestykket grafikkort mæssigt :-)
Avatar billede brita Nybegynder
07. januar 2011 - 00:37 #6
I følge http://www.systemrequirementslab.com/ er processoren ikke god nok, men vi vil gerne forsøge at geninstallere det, som Atdlex foreslår.

Er der nogen problemer i forhold til koden? Noget vi skal gøre inden vi geninstallerer?
Avatar billede haverslev Novice
07. januar 2011 - 09:36 #7
Nej der skulle ikke være nogen problemer i at geninstallere.

Men hvad med grafikkortet var det OK i krav og var krav med  opdateret driver / directx  også OK ?
Avatar billede brita Nybegynder
07. januar 2011 - 11:23 #8
Det er kun CPU-en, der ikke er god nok.

Vi testede også min bærbare, der heller ikke klarede CPU-kravet, men min CPU er trods alt bedre end sønnens.

(Minimum: Intel® Core™2 Duo E6600 or AMD Phenom™ X3 8750 or better
Min: Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU T6600 @ 2.20GHz)

Hvis det glipper med at få den til at køre på sønnens, overvejer jeg derfor at give ham lov til at installere spillet på min pc. Men kan vi også gøre det, uden at få problemer med koden?
Avatar billede brita Nybegynder
07. januar 2011 - 11:34 #9
PS: Bor du i Haderslev, Haverslev?

Hvis du gør, og har tid og lyst til et arbejdssamarbejde, kan vi måske snakke videre om det? (Jeg er journalist og designer, bor i Haderslev og mangler af og til en tekniknørd til nogle af de projekter, jeg laver.)
Avatar billede haverslev Novice
07. januar 2011 - 11:59 #10
Nej jeg bor i himmerland - i byen Aars :-)
Avatar billede haverslev Novice
07. januar 2011 - 12:00 #11
Men kan vi også gøre det, uden at få problemer med koden ?
NEJ det vil jeg ikke mene at der bliver nogen problemer med.
Avatar billede brita Nybegynder
07. januar 2011 - 12:28 #12
Tak for hurtigt svar.... jeg kigger på det lidt senere i dag.
Avatar billede brita Nybegynder
08. januar 2011 - 22:39 #13
Det hjalp desværre ikke at geninstallere spillet... men da der er flere ting på hans pc, der driller, så er der måske noget andet galt.
Min søn er mest stemt for, at vi geninstallere hele pc-en fra scratch og ser om ikke det gør, at han kan køre spillet.

Vi har derfor ledt, men har endnu ikke fundet CD-en med Windows 7, som jeg mener fulgte med PC-en.
Så derfor: Kan man geninstallere Windows 7 uden CD?
Avatar billede haverslev Novice
08. januar 2011 - 23:23 #14
På en HP maskine, kan man klikke på Start. klik på Alle programmer og finde et program der hedder "Recovery manager"
Det består faktisk af 2 ting.
1. Lave recovery DVD`er
2. Udføre div. genoprettelser / installationer.

Hvis I vil være 100% sikker på at I har Windows 7 til rådighed på DVD, så køb nogle DVD skiver og udfør denne Recovery disc creation som det allerførste.
Herefter kan I med disse liggende som back-up, blot udføre en "systemgenoprettelse" i det Recovery manger program.
Herved genistalleres den til den orginale Fabriksindstillingerne eller "som den var da du købte den" :-)

Men HUSK, at ALT på harddisken slettes og det der ikke er gemt ellet taget back-up af af f.eks billeder, dokumenter osv. - bliver slettet.
Avatar billede brita Nybegynder
09. januar 2011 - 10:18 #15
Vi tager i søndagsåbent Føtex og kigger på DVD'er om lidt. Og så skal der recovers! :)

Min søn synes i øvrigt "de er megasøde og seje derinde". Det er jer, han mener, og jeg er enig.
Avatar billede brita Nybegynder
11. januar 2011 - 11:10 #16
Desværre hjalp recoveryen heller ikke. Men vi fik lært noget. For eftertiden tjekker vi alle spil på
http://www.systemrequirementslab.com/ , inden de kommer på ønskeseddelen!

Pointene, som min søn i øvrigt synes, jeg har været for nærrig med, går til haverslev.
Så skriv et svar, så får du de 15 herfra og derudover opretter jeg - efter ordre fra sønnike - en ny post til dig med 35 mere!
Avatar billede haverslev Novice
11. januar 2011 - 13:49 #17
Hmm, det var da lidt træls med den pc - men måske mor giver sønnike er betydelig bedre pc så :-)

Det er nu ikke afgørende om der er afsat 15 points, 100 point eller for den sags skyld 200 i et spørgsmål, jeg kommentere/svarer på dem jeg har interesse i.

Men takker da for points her og der :-)
Avatar billede brita Nybegynder
12. januar 2011 - 12:36 #18
Nix!
Hvis han skal have en ny pc. må han selv spare sammen. Han bliver snart 13, og så kan han tage lønnet arbejde. En ny pc kunne måske være ret motiverende!

Det er os, der takker.