Avatar billede iluapmgr Nybegynder
04. januar 2011 - 12:39 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Computeradministrator har deaktiveret Teredo lokalt

Jeg prøver at oprette et hjemmenetværk med Windows 7 Home Basic.
Jeg kan se mine 3 PC´er, men kan ikke forbinde dem. Ved fejlfinding komme ovenstående "Computeradministrator har deaktiveret Teredo lokalt" frem, ligesom der står at V6 skal aktiveres på netkortet, men det er aktiveret?
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
04. januar 2011 - 13:56 #1
hvilke systemer kører de tre andre computere? hvis de kører windows 7, skal du bruge det nye (knapt så) smarte homegroup (eller hvad det nu hedder), ellers skal du i windows 7, skifte netværket tilbage til Workgroup.
Og mht. V6, så er det kun Vista og 7 der understøtter dette, og jeg tror ikke du kører V6 på hjemmenetværket, men V4, da alle TDC's (og andre udbyderes) routere kun kører V4.
Avatar billede iluapmgr Nybegynder
04. januar 2011 - 14:25 #2
Tak for svar,men ..... :-)

Der er 3 PC i alt i gruppen. De kører alle Win 7 Home Basic, på trådløs You See. De er alle sat til  "hjemmegruppe" og de kan ses på netværket, men man kan ikke komme i kontakt. Når jeg går ind i indstillinger for netværk, klikker på deltag, noterer adgangskoden, kommer beskeden om Teredo, og at det måske kan løses ved at aktivere v6?
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
04. januar 2011 - 14:36 #3
har du aktivt delt nogle mapper på de forskellige maskine, og har du aktivt prøvet at deaktivere ip/V6 på maskinerne?
Avatar billede iluapmgr Nybegynder
04. januar 2011 - 15:11 #4
Ja der er delt. Jeg har nu haft deaktiveret Internetprotokol version 6, men den kærve at den er aktiveret. Når jeg aktivere påstår den at den stadig ikke er aktiveret, og at det tilsynelanden skyldes det der med Teredo.
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
04. januar 2011 - 15:25 #5
laver du en søgning på "Teredo" på google, kan du finde en del interessante artikler. Det er sådan at Teredo er en windows protocol, der tillader ipV6 traffik på et ipV4 netværk (så det er et V4 netværk du har).

Jeg vil mene du skal deaktivere ipV6 på alle maskine, og oprette hjemmegruppen igen når alle maskiner har været genstartet. På denne måde får du ændret alle dine maskiner til kun at køre V4.
Avatar billede iluapmgr Nybegynder
04. januar 2011 - 15:36 #6
Det vil jeg prøve i morgen og melde tilbage. Foreløbigt tak fordi du hjælper :-)
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
04. januar 2011 - 15:45 #7
velbekommen. Du melder bare tilbage imorgen
Avatar billede iluapmgr Nybegynder
05. januar 2011 - 11:48 #8
Alle gode råd fulgt, men no joy. Kan se alle PC´er men der er ingen adgang.
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
06. januar 2011 - 11:25 #9
har du delt nogle mapper på de forskellige maskiner, og kan en maskine se sit eget share og tilgå det, eller fejler dette også?
Avatar billede iluapmgr Nybegynder
06. januar 2011 - 11:50 #10
De kan se ders eget share, og der er delt på alle maskinerne.
Melding når jeg prøver at komme ind på en maskine er:
\\xxxxx er ikke tilgængelig. Du har muligvis ike tilladelse til at bruge denne netværksressource. Kontakt sveverens administrator for at finde ud af, oim du har adgangstilladelse.

Logonfejl: Begrænsning på brugerkontoen. Mulige årsager: Tomme adgangskoder er ikke tilladte, logontidsrummet er begrænset, eller der er indført en begrænsningspolitik.

Medens jag skrve ovenstående så jeg det der med "tomme adgangskoder" har nu lavet en adgangkode, og wupti, jeg har et netvære :-)
Avatar billede iluapmgr Nybegynder
06. januar 2011 - 11:52 #11
Lavede vist en bøf her. Kom til at give mig selv point for svar. Hvordan giver jeg nu dig point??
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
06. januar 2011 - 12:58 #12
Du opretter et spørgsmål der hedder "point til mcb2001", henviser til denne tråd fra den, og giver mig point der.

Henvis eventuelt også til dit nye spørgsmål har, så finder jeg den hurtigt :-)
Avatar billede vejmand Juniormester
06. januar 2011 - 14:35 #13