Avatar billede gqo Nybegynder
02. januar 2011 - 10:30 Der er 1 kommentar og
1 løsning

onboard lan

I bundkort GA-GC230D med atom 230 er jeg temmelig sikker på at der er en hardwarefejl i den indbyggede lan, den viser i (ubuntu) afbrudt connection - dvs. kabel fejl, men der er ikke noget i vejen med kabel eller øvrige udstyr, testet på anden opstilling, men kort,  kan man finde ud af om der er en fejl på lan i bundkortet?? pft. >Gert
Avatar billede claes57 Ekspert
02. januar 2011 - 11:02 #1
tag en anden harddisk (en, der må slettes til test).
installer windows på den (tilsluttet dit gigabyte-board) - hvis det heller ikke kan komme på nettet, så er lan-port defekt.
I så fald ville jeg nok tilkøbe en lille usb-dongle med (trådløst) lan (tjek lige mht ubuntudriver før køb).
Avatar billede gqo Nybegynder
02. januar 2011 - 12:20 #2
Tak for den hurtige svar, ja det er en mulighed, det vil jeg prøve for test, men er dog ikke interesseret i trådløs lan.

Pft. Gert