Avatar billede AlaaJady Nybegynder
01. januar 2011 - 18:34 Der er 15 kommentarer

Word-dokument vil ikke åbnes! HJÆLP!

Hej alle!

Jeg har et meget stort problem: jeg var igang med at skrive min opgave i både matematik og fysik. Jeg gemte dokumentet, lukkede det men da jeg så prøvede at åbne det kommer følgende meddelelse frem:

"Filen "Matematik teori" kan ikke åbnes da der er problemer med indholdet.
Detaljer: Navnet i elementets slutkode skal stemme overens med elementtypen i startkoden."

Jeg forstår absolut intet af den besked - og går i panik fordi det er en vildt vigtig fil som bare SKAL kunne åbnes!
Jeg håber at der er en eller anden engel derude, som kan komme mig til undsætning?
Avatar billede vejmand Juniormester
01. januar 2011 - 18:50 #1
Ved ikke om du kan bruge noget her: http://www.eksperten.dk/spm/925645
Avatar billede AlaaJady Nybegynder
01. januar 2011 - 18:57 #2
Har set det - men intet af det hjælper :-(
01. januar 2011 - 21:43 #3
... bare for at evt. dele problemet på midten:
Prøv at åbne dokumenter på en ANDEN PC / Anden Word instalation / Anden Word version ?

PS: Hvilken M$ Word version ?
02. januar 2011 - 16:10 #4
HEJ,

Kan du åbne filen i andre programmer (eksempelvis: Notepad ) ?

(Dette for at checke om det er FILSYSTEMET eller "bare" MS-Office/ word som er årsagen).

Kristian
Avatar billede AlaaJady Nybegynder
02. januar 2011 - 17:23 #5
karise_larry : tak for rådet - jeg tror jeg prøver på en anden PC. Det Word, som jeg skrev det i, var 2010 (hvis det er det du spørger om i dit PS?)

snestrup2000 : jeg kan åbne det i WordPad - jeg har ikke et program der hedder NotePad dog, men har et program der hedder OneNote? (men selv OneNote vil ikke åbne det Word-dokument)
02. januar 2011 - 20:01 #6
HEJ,

For en del år siden havde vi på job samme problem. Kunne ikke åbne et WORD-dokument, uanset hvad vi gjorde - med WORD.

Vi åbnede filen i DOS ( Debug) og fik da klarteksten. Resten af jobbet var at reformatere teksten /understregningern, fremhævelser, sub_index osv.) ( faens til arbejde), men det vigtigtste var at original-teksten var læselig.

Men for at kunne bruge DEBUG forudsætter det, at teksten er UNDER ca. 60 Kb (næppe sandsynligt) og at teksten er ASCII formatteret (næppe heller sandsynligt).

Men har du adgang til kildeteksten (som du har da filen er læselig) må der være et eller andet program, som kan de-kryptere teksten (eller dele af den) fra original filen.

Jeg ved ikke selv hvad nøgle og krypteringsnøgle MS bruger, men da word-filer kan læses af FREE-OFFICE kan der være en mulighed der ??

Håber det her er brugeligt ??

KR
02. januar 2011 - 21:02 #8
NB: Den der "WinMaximizer" tror jeg ikke en dyt på!

Bemærk nederst -> 25 system errors can be fixed using the free version of WinMaximizer. The full product can be purchased for $39.95. - og straks finder den selvfølgelig >25 'fejl' og 'lokker' dig til at betale de $39.95 ud i den blå luft. Sjovt nok er det samme 'fejl' på alle PC'er den kommer i nærheden af ?
Tænk over den...
02. januar 2011 - 22:36 #9
Hej,

Det der undrer mig ikke. Det er (ihvertfald min erfaring), at de som råber højest, har de flotteste reklamer som oftest har det mindste at tilbyde og skal Råbe "ULVEN KOMMER" højest for at få solgt deres L(-CENSUR-)T.

Personligt ville jeg ikke røre det produkt med en indtang.

Men, du, karise_larry, nu du er her, har du nogen ide om hvordan MS- krypterer sine Word-dokumenter ? eller om Delphi's /OFFICE/WORD /Active-X komponent kan læse beskadigede MS-Word filer a'la det AlaaJady beskriver i sit første indlæg ?

KR
02. januar 2011 - 22:51 #10
Til AlaaJady m. fl.,

Jeg har en Word 2000 . Jeg lavede en TESTSIDE hvor jeg skrev en  tekst (samme linie X gange ) så den samlet fyldte ca. halvanden side.

Gemte filen som TESTSIDE1.DOC .

Åbnede filen i en TEGN/Linie-BASERET editor (a'la Notepad som noteret i mit første indlæg), scannede ned i teksten for at se om MS-WORD gemte som klartekst. I mit tilfælde gør den det. Om den gør det i dit tilfælde, må du selv afgøre (jeg har jo ikke adgang til din fil).

MS-Word lægger noget info foran klarteksten (jeg tror det er formattering- og positions -info) og ligeledes noget sluttekst (som måske også  er formattering- og positions -info  - men jeg ved det ikke.)

Prøv om du kan regenerere denne klartekst hvis du kan få fat i den ..
(der er så formattering, farver og positionering tilbage.... men lidt er bedre end ingenting... ), medmindre du finder den rigtige læse-metode.

KR
03. januar 2011 - 06:50 #11
Ref #9: Nej - det ved jeg ikke ...
Avatar billede AlaaJady Nybegynder
03. januar 2011 - 17:37 #12
Hey snestrup, det synes som om du har lidt styr på det med filer (selv aner jeg absolut intet om det!) - hvis jeg nu sender dokumentet, som ikke vil åbnes, til dig vil du så gerne tage et kig på det? For jeg synes det her er så svært at finde ud af og håber ekstremt meget på at en venlig sjæl vil hjælpe :/
03. januar 2011 - 23:06 #13
HEJ,

Jeg vil gerne prøve om jeg kan hjælpe dig, men på følgende vilkår:

1: Du tager 2 (TO) sikkerhedskopier af filen, som du genmer på et andet medie end din harddisk. (På en CD / DVD / Diskette eller en USB-PIN  eller på en anden PC), MEN DET ER LIVSVIGTIGT AT DU KAN GENSKABE DENNE FIL DERSOM JEG IKKE KAN GENSKABE DINE DATA....

DERFOR SIKKERHEDSKIOPIERNE..

2: Den kopi du sender mig skal være en ZIPPET version. Min mailbox nægter modtgaelse af EXE, DOC og Script-filer, men anerkender ZIP-filer. (jeg melder tilbage hvis der er læseproblemer..)

3: Prøv (efter bedste evne) at give en kort beskrivelse af indholdet, så jeg ved hvad jeg skal arbejde udfra, om der er  billeder (og hvad type (Gif, JPG, PNG etc) ).. osv. (herunder matematiske symboler.... )

Og om hvor mange af disse billeder har du liggende som kopier på din harddisk (hvis der er billeder.... )

Jeg garanterer IKKE for noget positivt resultat men vil gerne prøve, og jeg vil arbejde det det når jeg har tider til det. DVS at opgaven IKKE automatisk får 1. prioritet.

Send filen til snestrup2000@yahoo.dk

Kristian
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
18. januar 2011 - 17:31 #14
Jeg har et andet forslag. Lav et kopi, og omdøb den til .zip

I hvertfald docx filer bliver gemt som zip filer.

Derefter vil du i mappen "word" er der en documents.xml, kan denne åbnes kan du finde de stykker med tekst der er der.

F.eks. står der i en af mine documenter:
<w:p w:rsidR="00DD7A44" w:rsidRDefault="00DD7A44" w:rsidP="00DD7A44">
- <w:r>
  <w:t>Det gav over lang tid gode resultater.</w:t>
  </w:r>
  </w:p>

Hvordan almindelig .doc filer er ved jeg ikke. Har heldigvis ikke været ude for det.
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
18. januar 2011 - 17:48 #15
Jeg kan nu sige at almindelige .doc filer IKKE kan åbnes med den her proces. Så kort sagt: bruger du Office 2007/2010 så er der en mulighed for at finde almindelige tekst. Men dine ligninger bliver et STORT arbejde at få ud. Har været ude for det samme og opgave til sidste da det blev et større arbejde end at starte forfra.

Hvor en simpel opsat ligning med nogle plusstykker kommer til at fylde over 30 linjer.