Avatar billede mohammed1111 Nybegynder
31. december 2010 - 14:39 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hurtigere internet

hej
er der nogen der har erfaring med at gøre internettet hurtigere.
jeg har kigget på tdc hastighedstest hvor der stod at jeg skulle gøre det her:
Windows Vista:
Åbn Kontrolpanel.
Åbn Netværk og Internet.
Åbn Netværk og Delingscenter.
Vælg Administrer Netværksforbindelser i venstre side.
Højreklik på din internetforbindelse (hedder typisk LAN-forbindelse) og vælg Egenskaber.
Dobbeltklik på TCP/IPv4 (Internetprotokol v. 4) i listen.
Nederst i billedet sætter du nu prik i Brug følgende DNS-serveradresser:
Indtast nu 194.239.134.83 i feltet Foretrukken DNS-server.
Indtast derefter 193.162.153.164 i Alternativ DNS-server.
Tryk OK og OK igen.
--------------------------------------------------------------
Men jeg ved ikke om det er en fordel el. en ulembe ved det. Jeg har engang set på internettet at man ikke må ændre sin dns adresse.
Er der nogen der kan hjælpe mig?
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
31. december 2010 - 14:53 #1
ja opgrader linien
Avatar billede mohammed1111 Nybegynder
31. december 2010 - 15:04 #2
jeg forstår ikke helt hvad det er jeg skal. Kan du give mig en lidt mere optimal løsning.
Sker der noget dårligt hvis jeg gøre som vejledningen?
Avatar billede claes57 Ekspert
31. december 2010 - 15:13 #3
det værste, der kan ske, er at du taster forkert, og så kan du ikke komme på nettet før du retter det, eller går tilbage til automatisk dns.
Jeg kører selv med openDNS, som giver nogle friheder i forhold til danske dns-udbydere.
Foretrukken DNS-server : 208.67.222.222
Alternativ DNS-server : 208.67.220.220
Avatar billede mohammed1111 Nybegynder
31. december 2010 - 15:20 #4
Ok tak.
men så det er kun hvis jeg taster forkert at der sker noget dårligt. Vil det så sige at der ikke sker noget rigtig dårligt såsom det bliver værre hvis jeg gør det?
Avatar billede lzs Nybegynder
31. december 2010 - 15:53 #5
Altså det kan jo aldrig gå værre end, at du kan genindtaste dine dns indstillinger igen :)
Avatar billede mohammed1111 Nybegynder
31. december 2010 - 16:01 #6
ok tusind tak for hjælpen.
kan du skrive et svar så jeg kan give point
Avatar billede riversen Nybegynder
31. december 2010 - 16:07 #7
hold dig til TDC's DNS servere, hvis du ønsker at holde en nogenlunde svartid. Når det så er sagt, så giver det dig næppe noget mærkbart i forhold til din hastighed.
Avatar billede mohammed1111 Nybegynder
31. december 2010 - 16:41 #8
ok! tak for hjælpen riversen. Nu er jeg mere sikker.
kan du ikke oprette et svar så jeg kan acceptere det og give dig point
Avatar billede riversen Nybegynder
31. december 2010 - 17:16 #9
behold dem bare... og godt nytår
Avatar billede mohammed1111 Nybegynder
31. december 2010 - 17:24 #10
tusinde tak!:-)
og rigtig godt nytår.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
31. december 2010 - 20:13 #11
Og så lige en standard bemærkning om opendns og googledns: http://apple.slashdot.org/story/10/12/31/0110226/Beware-of-Using-Google-Or-Open-DNS-For-iTunes - ikke altid godt :)