Avatar billede Droa Seniormester
30. december 2010 - 20:13 Der er 1 løsning

proftpd login med låste grupper

Hej eksperter... jeg har et lille lokalt webhosting for mig og min veninde på en vps jeg har sat op på min firma server.. jeg har lidt bøvl med ftp brugere, da jeg gerne ville lave det sikkert, for hvert enkelte domaine der er tilknyttet..

Min mappe struktur er ikke identisk med denne, men for og lave et eksempel.

/www/domiane1_dk/ user: www-data group: domaine1dk perm: 770
/www/domaine2_dk/ user: www-data group: domaine2dk perm: 770
/www/domaine3_dk/ user: www-data group: domaine3dk perm: 770

de er bundet til brugermapperne som har adgang, med mount --bind

nu er mit spørgsmål så.. vis jeg opretter bruger1 og bruger2
så vil jeg så tilmelde bruger1 og bruger2 de grupper som der ligger hvor hver domaine "domaine1dk,..." vis de har nogen tilknytning til dem... og ligeledes vil jeg så ikke ødelægge mine rettigheder når jeg uploader og redigere filerne.. så vis nu en bruger har adgang til 2 domain mapper.. ad efter hvad mappe han uploader i, ville uploade filerne med den rette gruppe?

eller findes der en mere logisk måde og lave denne from for ftp adgang?

på forhånd tak
Avatar billede Droa Seniormester
03. april 2011 - 14:40 #1
lukker