Avatar billede burning-thunder Nybegynder
30. december 2010 - 17:09 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Endnu et bærbar spøgsmål.

Som titlen siger har jeg også et spøgsmål til en ny bærbar..

Den skal koste omkring de 6.000.
Den skal hovesageligt bruges til at spille på.

Jeg har selv overvejet nogle, men ved ikke hvad der ville være bedst en Phenom eller en Intel I model. Har set på Intel I5 og Phenom II. Men ligemeget hvor jeg søger er der blandede svar. Håber på at kunne få et endtydigt herinde. :) Ram og HD er sådanset ligemeget da de kan skiftes hvis det skulle komme til det. Der er også GFX kortet om det skal være Radeon HD kort eller Et Nvidia. Størrelsen skal helst være 15.6" men hvis der kommer nogle 17.1" på banen er det også helt fint.

Håber i har nogle gode løsninger.
Avatar billede KHHP Juniormester
30. december 2010 - 17:15 #1
Jeg har selv en HP dv6-3160so, som jeg dog har givet lige knap 6900 får incl. levering og gebyr hos dustinHome.
Specs:
Intel Core i5 460M
4GB DDR3 RAM
640GB HDD
ATi Radeon HD 5650 1GB/Intel HD Graphics 64MB (maskinen har to grafikkort og der kan skiftes imellem dem som man ønsker)
15,6" skærm

Jeg vil dog ikke anbefale at du køber den hos DustinHome, hvis de bliver denne PC du vælger, fordi dustinHome giver en pænt dårlig service, og overholder ikke de leveringstider de giver folk skriftligt på mail.
Her er et link til PC'en på EDBPriser: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4317252
Avatar billede haverslev Novice
30. december 2010 - 17:37 #2
Et alternativ til ovenstående, som du dog skal tillægge pris på et styresystem, såfremt du ikke har et sådan liggende.
http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&type=notevision&menu=notebook&varenr=700320020&gruppe=PCnotevision

En 17,3":
Denne bærebar fra Komplett er god til prisen pris og med godt hardware. http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=610595

Den har et af de bedre ATI grafikkort og der kan tillige installeres mere ram end de 4Gb der er i maskinen pt.

Den har en Intel Core i5 processor på 2,53Ghz, hvilket er ganske glimrende ,godt til spil og ikke mindst sammen med det gode grafikkort.
Den er på 2,53Ghz, men kan såfremt der bliver behov for det, kører op på 2,8Ghz i turboboost.

Forenklet sagt, så får du f.eks i Core I5 maskinen, en processor med 2 kerner à 2.53Ghz ( i boost 2 x 2,8Ghz)
Avatar billede burning-thunder Nybegynder
30. december 2010 - 17:44 #3
Har selv en hp ligenu som kører.. ok.. Men vil helst holde mig fra det igen, når jeg skulle have en ny. Har set på den vision til de 7.000 som der dejlig nok ud. Men hvad er forskællen på den og den acer fra komplett ser ellers ud til de har det sammen..
Avatar billede haverslev Novice
30. december 2010 - 17:53 #4
I store træk er det blot størrelsen og typen af skærm til forskel på de 2 maskiner, resten er i småtings afdelingen - f.eks en lidt hurtere harddisk i MM maskinen:

15,6" FULL HD med opløsning på 1920x1080
vs
17,3" TFT skærm med opløsning på 1600 x 900
Avatar billede burning-thunder Nybegynder
30. december 2010 - 18:03 #5
Ja ok kan jeg godt se nu. Men kan godt ske jeg skulle smide de 1.000 mere ud også nappe den fra MM. Men er stadig åben for flere forslag. Men kan se dem i har forslået har alle I5 processor. Så regner med at det er det bedste valg. De bliver heller ikke så varme som AMD's
Avatar billede haverslev Novice
30. december 2010 - 18:15 #6
De nye amd turion II bliver nu ikke mere varme end Intel.

Hvis du skal have noget af de bedste af bærebare spille maskiner, til under 8500 kr. så kig på MSI maskinerne.
De kører med det bedste ATI grafikkort pt.
Grafikkort:
http://www.notebookcheck.net/ATI-Mobility-Radeon-HD-5870.23073.0.html

15,6"
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4266133

17"
http://www.fcomputer.dk/Baerbar_PC/MSI_GX740-238NE_17_WSXGA_Win7_Home
Avatar billede burning-thunder Nybegynder
30. december 2010 - 18:21 #7
Syntes liiige priserne bliver højere og højere, startede med omkring de 6.000 nu er der oppe på omkring 8.000 :) Men ja jo flere penge man bruger, jo bedere bliver det. Kunne gå med til den fra MM. til de omkring 7.000. men takker da mange gange for linket til omtalen med det nye gfx.
Avatar billede haverslev Novice
30. december 2010 - 18:37 #8
Nu skrev jeg jo også "Hvis du skal have noget af de bedste af bærebare spille maskiner....."  :-)

Men når vi snakker AMD maskiner, så er denne et godt bud:
http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Computere/276011/HP-Pavilion-dv63162eo-sort.html
Avatar billede burning-thunder Nybegynder
30. december 2010 - 19:00 #9
haha rigtig nok. Men pt er jeg mest til MM's maskine. Syntes ikke hp's design er sååå stabilt. Har skiftet HD 2 gang, køler + heatsink 1 gang, og diverse små kabler der var blevet slidt i min egen HP
Avatar billede haverslev Novice
14. januar 2011 - 19:23 #10
Avatar billede burning-thunder Nybegynder
15. januar 2011 - 11:39 #11
Meningen var jo at andre også kunne komme med forslag, men kan da godt se at der ikke er andre. Derfor har jeg haft det åbent i så lang tid.
Avatar billede haverslev Novice
15. januar 2011 - 15:01 #12
Hvis du ikke mener at de MSI lever op til dit "krav", så må du da gerne finde en du mener der opfylder dit krav til hardware / pris og lægge linket herind - så skal jeg skrive en for/imod på den.
Du kan også få den/de personer der mener at ASUS er bedre til at finde en ASUS til dig og så smide linket herind, så skal jeg også komme med en for/ og imod.

Jeg arbejder med bærebare hver eneste dag og kender stort set alle mærkene ud og ind.
Så kom blot friskt :-)

Kig f.eks her ( anmeldelser / bærebare)
http://www.laptopworld.dk/
Avatar billede maso25 Nybegynder
19. februar 2011 - 23:15 #13
hvordan skifte man mellem dem?
Avatar billede haverslev Novice
20. februar 2011 - 09:23 #14