Avatar billede grovlam Nybegynder
30. december 2010 - 09:27 Der er 2 kommentarer

Mulig opgradering af PC, hjælp til overblik af komponent indkøb.

Hejsa.

Min Corsair HX620W Modular Power supply får sikringerne I huset til at spring, så den ser ud til at være defekt.

Har skrevet til Corsair, da der står de har 5 års garanti på deres produkt. Men tvivler nu på at de vil skifter/reparere den selv om det skulle være en high performance strømforsyning.

I kan se mit gamle computer setup her, klik på de enkelte billeder for at få de præcise detaljer omkring bygget:

http://www.flickr.com/photos/grovlam/sets/72157602194911138/

Jeg går nu og overvejer hvordan jeg billigst får stablet et ok spille maskine på benene igen. Samtidig vil man jo gerne have lidt af de nye komponenter. Da jeg ikke OC'er så skal den som standard gerne kunne performer ok.

Dog bliver grafikkortet og HDD nok akilleshælen i det nye system, men det kan efterfølgende opgraderes hvis pengene er til det.

Så mit spørgsmål er om disse nye komponenter er kompatible med det gamle setup?

Og er der måske andre komponenter i ville anbefale?

NY INDKØBS LISTE:
CPU:
Core i7 I7-950 8 MB 2100 kr

Bord:
Gigabyte GA-X58A-UD3R 1500 kr

Strøm:
Antec CP-850 687 kr

Ram:
Kingston HyperX Genesis 2 x 2 GB 434 kr

Total = 4721 kr

Skal stoppes i det eksisterende system:

CPU cooler: ZALMAN CNPS 9700 LED

Grafikkort: Asus EN8800GTS 640 Mb DDR3

Harddisk: WD Raptor 74GB HDD 10000rpm SATA serial ATA 16MB cache 3.5" internal RoHS compliant

Soundcard: CREATIVE Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer

Har også et par andre HDD som skal I (en SATA og en ældre sag), men det primær er først og fremmest og få det op og køre igen.

Pointene er sat højt da jeg ønsker hjælp/evaluering og forslag til løsninger på den fede måde... :-D

Mvh.

/Morten
Avatar billede OptagTyven Nybegynder
30. december 2010 - 12:51 #1
Hej.

Jeg har et enkelt forslag, hvis du vil gå "helt amok" og hæve den generelle ydelse af systemet endnu mere:
http://www.pc-lager.dk/vare-oversigt.php?varenummer=19822&type=0

Ellers er det vist ikke så tosset det du har gang i.

MVH

Morten.
Avatar billede grovlam Nybegynder
30. december 2010 - 13:59 #2
Hej Morten og tak for din feedback.
Ja SSD er et stort ønske, men oven på julen er økonomien hård presset og en defekt strømforsyning er bare det sidste man ønsker og sidde med lige nu.... He he

Så jeg tænker: opgradere de vigtigste komponenter først (se ovenfor) og så må de andre ting komme bagefter (primært grafikkort og SSD eller lignende)

Har du nogen ide om kompatibilitet med f.eks. mit grafikkort til bundkort og CPU køler til CPU'en jeg har valgt?

Mvh.

/Morten