Avatar billede ManneW Nybegynder
30. december 2010 - 01:27 Der er 5 kommentarer

Kan ikke få min hjemmeside frem.

Hej.
Jeg har lavet en webserver i centos. Jeg har givet denne server ip'en 192.168.0.30 og nå jeg så slår den ipaddresse op fra min egen computer, viser den hjemmesiden.

Jeg går så ind på min router og laver en portforwarding. så port 80(http) peger på 192.168.0.30

Min offentlige ip addresse er ifølge myip.dk: 83.93.57.19

Burde jeg så ikke kunne se min hjemmeside nå jeg skriver 83.93.57.19 i browseren.
Eller mangler jeg noget?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
30. december 2010 - 09:32 #1
Det er muligt at du ikke kan se via den eksterne ip-adresse, hvis du kigger på den indefra (noget med routerens opsætning i forbindelse med loopback).

Men kan man se den udefra?  Lige nu siger den ikke noget på din ip-adresse, men det kan være der er slukket.
Avatar billede ManneW Nybegynder
30. december 2010 - 13:43 #2
Hey. Jeg har lige tjekket om jeg kan se den hvis jeg går på udefra, det kan jeg ikke.

Webserven er hostet på en virtuel maskine. Har det noget med sagen at gøre?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
30. december 2010 - 18:35 #3
Så må du prøve fra en anden maskine på dit lokalnet - den skal kunne se din side på 192.168.0.30
Avatar billede ManneW Nybegynder
30. december 2010 - 18:58 #4
Det kan jeg godt.
Det derfor det undre mig jeg ikke kan se den udefra.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
30. december 2010 - 19:03 #5
Så kunne det type på du ikke gjorde det korrekt på din router. Eller at din IP-adresse har ændret sig ... ?