Avatar billede j-roar-h Nybegynder
29. december 2010 - 11:46 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Ftp upload på bestemt tidspunkt

Hej,

Jeg står og skal have uploadet nogen filer til en hjemmeside (FTP) kl. 00.00 den 1 januar. Det er ikke tidspunktet hvor jeg har aller mest lyst til at side foran computeren.

Derfor vil jeg høre om det er muligt at sætte et ftp program til at uploade mine filer på dette tidspunkt?

Jeg bruger normalt dreamweaver CS5 til at uploade mine filer, men så vidt jeg kan se kan man ikke gøre det jeg ønsker.

Jeg har også filezilla, men kan heller ikke finde funktionen her.

Det skal virke på en mac.

Håber nogen kan hjælpe.
29. december 2010 - 12:02 #1
Det skal virke på en mac.

Ellers kunne det være gennemfør vha. et kommando script og M$'s "Planlagte opgaver" ! Det har jeg tidligere gennemført... bare i modsat retning...
29. december 2010 - 12:02 #2
Det skal virke på en mac.

Ellers kunne det være gennemfør vha. et kommando script og M$'s "Planlagte opgaver" ! Det har jeg tidligere gennemført... bare i modsat retning...
Avatar billede 2Mida Praktikant
29. december 2010 - 12:22 #3
Kan du ikke bruge iCal (run script i eventen) eller Crontooie der kalder Filezilla med parametre?
Avatar billede 2Mida Praktikant
29. december 2010 - 12:27 #4
Avatar billede grafik-anders Mester
29. december 2010 - 13:15 #5
Du kan gøre det med SyncBack. Programmet er beregnet til at lave backups og kan også gøre det via FTP. Her kan du opsætte den til at oploade til FTP, hvis du vælger expert-mode. Når du har lavet et FTP-opsætning kan du få den til at køre den på et specifikt tidspunkt med funktionen 'Schedule'.

/Anders
Avatar billede grafik-anders Mester
29. december 2010 - 13:20 #6
ups,,, så ikke det med MAC. Jeg ved ikke, om SyncBack er til MAC - sorry
Avatar billede j-roar-h Nybegynder
29. december 2010 - 14:34 #7
Tak for svarene.

Jeg er dog ikke rigtigt med på hvad i mener.

Er der ikke nogen der har link til en guide, eller nogen som kan beskrive lidt mere detaljeret hvordan man gør?
Avatar billede j-roar-h Nybegynder
21. januar 2011 - 15:43 #8
Lukker