Avatar billede programmer Nybegynder
28. december 2010 - 03:12 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

"add knap"

Hej.

Den nemmeste måde at spørge på, er nok hvorledes man laver en "add knap" som kan kopiere en tabel(+ indhold af tabellen) hver gang man klikker på den, samt ændre variablen "+1"

selve kodningen til den enkelte formel er nem nok, og ligeledes er det at lave tekstboksen inden i.

Den løsning jeg umiddelbart tænkte på, var at lave det til en funktion, og derefter "kalde" den, når man trykker på en knap, men det giver problemer, da siden så opdaterer - hvilket den ikke må gøre...
- den skal bare gøre plads til én ekstra box for hvert klik.

Jeg er helt lost for ideer, så håber meget en af jer kan hjælpe. Nedenunder står html koden, for delen der skal kopieres "ved klik på knap"

<tr>
    <td align="right" class="alignRt">2. bølge:</td>
    <td width="125" valign="top">
        Antal:<br />
        <input class="formFields" type="text" name="waves2" size="5" value="<?php print "$waves2"; ?>" /></td>
    <td valign="top">
        Rammer klokken:<br />
          <input name="hitclock2" type="text" class="formFields" id="hitclock2" value="<?php print "$hitclock2"; ?>" size="17" maxlength="225" />
          <br /><a class="detalje">TT:MM:SS</a></td>
    <td valign="top"> </td>
  </tr>
Avatar billede arne_v Ekspert
28. december 2010 - 03:17 #1
<?php ... ?>

og JSP ????
Avatar billede programmer Nybegynder
28. december 2010 - 03:29 #2
Siden er i PHP, men så vidt jeg ved er løsningen ("nøglen") at finde i JSP.

lidt ala "add knappen" her: http://img.viralpatel.net/add-element-form-html-dynamically-javascript.png

(demo: http://viralpatel.net/blogs/2009/01/dynamic-add-textbox-input-button-radio-element-html-javascript.html - nederst på siden)

... Ligesom demoen, den skal bare sætte det ind i tabel + ændre variablen $waves2 til "$waves3", (ved to klik) "$waves3" & "$waves 4"(3 for første "klik" 4 for "andet klik" - håber du fårstår mit mål :) )
Avatar billede arne_v Ekspert
28. december 2010 - 03:33 #3
JavaScript har sin egen kategori her:
  http://www.eksperten.dk/spm/Programmering/Script/JavaScript/

JSP er Java Server Pages
Avatar billede programmer Nybegynder
28. december 2010 - 03:37 #4
sry, havde jeg ikke set, lukker denne nu så, og opretter der istedet :)
Avatar billede programmer Nybegynder
28. december 2010 - 03:37 #5
daissdmnka
Avatar billede arne_v Ekspert
28. december 2010 - 03:38 #6
Der er mange som misser den, fordi den er gemt nede i script.