Avatar billede KenniDN Nybegynder
26. december 2010 - 05:47 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Udskrivning fra mysql mellem to datoer

Jeg forsøger at udskrive nogen indhold fra en mysql database, hvor der er to felter med datoer.

Den ene dato er en start dato og den anden en slut dato, men mit forsøg på at få det korrekt udskrevet har ikke helt virket.

Det jeg har forsøgt at gøre at, datoen i feltet "contest_start_date" skal enten være lig med eller ældre end datoen i dag og datoen i "contest_end_date" skal enten være yngre eller lig med datoen i dag, for at den skal udskrive noget.

Med nuværende kode ser ud som følgende:

$dato = date('Y/m/d');
$result = mysql_query("SELECT * FROM contests WHERE contest_start_date >= " .$dato. " AND contest_end_date >= " .$dato. " ORDER BY RAND() LIMIT 9");
26. december 2010 - 08:45 #1
Du skal vende '>' om for start-date:

..WHERE contest_start_date <= $dato AND contest_end_date >= $dato
Avatar billede coderdk Praktikant
26. december 2010 - 11:45 #2
Du kunne også bruge NOW

$result = mysql_query("SELECT * FROM contests WHERE contest_start_date <= NOW() AND contest_end_date >= NOW()ORDER BY RAND() LIMIT 9");
Avatar billede coderdk Praktikant
26. december 2010 - 11:46 #3
...mangler et mellemrum efter den sidste NOW()
Avatar billede repox Seniormester
26. december 2010 - 11:48 #4
Og du skal bruge et gyldigt datoformat; date("Y/m/d") duer altså ikke - du skal bruge date("Y-m-d")
Avatar billede coderdk Praktikant
26. december 2010 - 11:59 #5
repox, Det virker fint med Y/m/d men der mangler ' omkring ;) Men det er nok bedre at bruge ISO-formatet Y-m-d
Avatar billede repox Seniormester
26. december 2010 - 13:42 #6
#5
Det har jeg alligevel ikke prøvet, men antog at MySQL ikke ville godtage et andet format - men så lærte jeg også noget i dag :)
Avatar billede KenniDN Nybegynder
26. december 2010 - 13:56 #7
Tak for de mange svar, nu virker det som det skal, jeg endte med at bruge løsningen som coderdk skrev, men også en stor tak til Christian_Belgien som gjorde mig opmærksom på jeg havde vendt '>' forkert.

Selvfølgelig også en stor tak til jer andre der har budt ind med hjælp.

Kan folk ikke lige ligge nogle svar, så jeg kan uddele nogle point :)
Avatar billede coderdk Praktikant
26. december 2010 - 17:01 #8
:)