Avatar billede hvidtjorn Nybegynder
26. december 2010 - 00:36 Der er 21 kommentarer

formatering uden diskdrev, eller løsning af word

Hej allesammen.

Jeg har et 2-i-1 problem, for jeg har fået den glæde at få microsoft 2007 på min pc men da det er en netbook som ikke har noget disk drev brugte jeg guiden fra microsoft's hjemmeside det gik fint nok indtil jeg prøvede at åbne programmet som eks. word så stod den og tænkte i 3 sek. og så stopper den.

så fik jeg at vide af en it-mand at jeg skulle formatere PC-en
men da jeg ikke har noget disk drev ved jeg ikke hvordan man skal gøre det...

kan i hjælpe mig enten med at formatere min PC eller få microsoft office til at virke???

min PC består af:
1 kerne ( 32 bit)
windows XP
intet diskdrev
har service pakke 3
har seriekode

please hjælp
26. december 2010 - 01:40 #1
Først start med at fjern office, slet derefter installations filen du downloadede. og genstart, hent så installations filen og prøv at installere det igen.
Avatar billede Slettet bruger
26. december 2010 - 08:27 #2
http://support.microsoft.com/kb/954914

+

http://support.microsoft.com/kb/928218

hvis du skal installere win xp uden drev så lav sådan en usb pen med install program på - følg anvisningerne nøje

http://www.turnon.dk/installer-windows-7-fra-en-usb-n%C3%B8gle/

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
26. december 2010 - 10:01 #3
Avatar billede hvidtjorn Nybegynder
26. december 2010 - 20:14 #4
men det er jo stadig Windows XP jeg bruger. virker det så stadigvæk?
Avatar billede Slettet bruger
27. december 2010 - 10:20 #5
virker stadig hvad mener du

skal du ikke lave en ny install så jo selvfølgeligl virker den
Avatar billede hvidtjorn Nybegynder
27. december 2010 - 23:29 #6
nu skal jeg lige have et usb med 4GB+ men bare ved at læse det har jeg et problem som sikkert nemt kan løses.

hvordan sletter man alt fra pc'en og hvad skal man derefter??
Avatar billede Slettet bruger
29. december 2010 - 07:28 #7
systemet er som sådan i alle windows versioner ved at boote op på enheden og så slå den ned på avanceret

http://www.techtalkz.com/windows-7/514412-windows-7-installation-guide-tutorial.html

http://www.techtalkz.com/gallery/files/1/Windows7-2008-11-04-14-54-52.jpg

m.v.h
Avatar billede hvidtjorn Nybegynder
03. januar 2011 - 09:50 #8
men hvor er formateringsknappen på xp'en????????? hvordan siger jeg til pc'en den skal formateres??
Avatar billede Slettet bruger
03. januar 2011 - 15:29 #9
formateringsknappern - hvad mener du

hvis du ser i billederne fremgår det tydeligt forneden

http://www.techtalkz.com/gallery/files/1/Windows7-2008-11-04-14-55-19.jpg

m.v.h
Avatar billede hvidtjorn Nybegynder
03. januar 2011 - 17:37 #10
nej, har nok ikke forklaret mig godt nok, men lad os nu sige jeg har fået USB'en klar, hvad gør jeg så næst??

skal man bare genstarte PC'en og så køre den af sig selv?
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2011 - 07:42 #11
du sætter pennen i usb enheden - starter pc op og går i bios og lader den boote på usb pen og så er resten som det plejer

m.v.h
Avatar billede hvidtjorn Nybegynder
04. januar 2011 - 10:04 #12
og under opstart trykker man f12 ikke??

- en anden ting er nu jeg ikke kan finde system filerne siden der ikke var en disk med til pc'en så hvad gør jeg for at finde de filer jeg skal bruge til usb'en??
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2011 - 12:45 #13
vi skriver vist om 2 forskellige ting

"10

nej, har nok ikke forklaret mig godt nok, men lad os nu sige jeg har fået USB'en klar, hvad gør jeg så næst??

først skal du jo lave usb enheden med win xp på og det gør du sådan her

se under kapitel 2

http://www.turnon.dk/installer-windows-7-fra-en-usb-n%C3%B8gle/

når den er lavet så den virker booter du op på usb pennen og installere den via den som normalt bare ast den ligger på din usb enhed - resten er den samme metode som vist til win 7 - vista og så videre.

m.v.h
Avatar billede hvidtjorn Nybegynder
06. januar 2011 - 15:54 #14
men hvor finder jeg filerne ???? til windows xp??
Avatar billede Slettet bruger
07. januar 2011 - 07:57 #15
dem finder du på den cd du har med win xp
sådan en har du vel.

m.v.h
Avatar billede hvidtjorn Nybegynder
09. januar 2011 - 11:55 #16
Nej desværre det fulgte ikke med til: asus 1001ha  :C
så kan man få en CD eller kan man finde det et sted på pc'en?
Avatar billede Slettet bruger
09. januar 2011 - 14:43 #17
kan du ikke bare låne en version mage til den du havde inde

xp er udgået og sælges ikke mere

m.v.h
Avatar billede hvidtjorn Nybegynder
09. januar 2011 - 15:05 #18
okay tror jeg har en men mangler stadig et diskdrev til at læse filerne på disken.

kan jeg bare bruge en anden pc med cd/dvd drev til at overføre filerne, og gøre usb'en klar til brug  på Feks en stationær?
Avatar billede Slettet bruger
10. januar 2011 - 08:00 #19
ja det kan du

længere er den ikke

som du kan se ligger der flere sider med hvordan man gør

http://liliputing.com/2008/04/install-windows-xp-on-mini-note-usb.html

http://www.pctipsbox.com/installing-windows-xp-using-a-usb-flash-drive/

m.v.h
Avatar billede hvidtjorn Nybegynder
10. januar 2011 - 14:53 #20
angående Xp Cd'en er det så ligegyldigt hvilken version det er.
jeg ved godt man ikke kan bruge en proffesional hvis man har home edition licens.

men der er jo både en x32, x64 og der findes jo også både versioner til stationær og bærbar(tror jeg ).

så er det ligegyldigt.

ellers ringer jeg til ASUS eller Microsoft og spørger hvordan jeg skaffer en cd
Avatar billede hvidtjorn Nybegynder
13. januar 2011 - 17:05 #21
du behøves ikke at hjælpe mere fordi jeg ringede til ASUS support for at bede om en Windows CD, og fortalte ham jeg ville formatere og så sagde han jeg bare skulle holde f9 nede under opstart og nu er den igang med at formatere!

Men tusind tak for hjælpen