Avatar billede Silas1234 Juniormester
25. december 2010 - 20:16 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

FTP - Server : Kan ikke få kontakt, med Server

Hej, jeg er igang med at lave en FTP - server på min computer, til overførelse af en masse billeder jeg har taget.

Jeg har instaleret FileZilla, og har været inde i min router og sat den til port 21.
Kan godt komme i kontakt med serveren ekstrent, men når jeg prøver at skrive min ip adresse, og prøver at få adgang til den ude fra bag min ruoter, så kommer den med denne meddelse :

-------------------------------------------------------------
Forbindelsens tidsfrist udløb
Serveren 212.45.119.212 er for lang tid om at svare.

    *  Siden kan være midlertidigt utilgængelig eller travlt optaget. Forsøg igen om et øjeblik.

    *  Hvis du er ude af stand til at indlæse nogen sider overhovedet, undersøg da din computers netværksforbindelse.

    *  Hvis din computer eller dit netværk er beskyttet af en firewall eller proxy, sørg da for at Firefox har tilladelse til at tilgå nettet.

----------------------------------------------------------------

Nogen der ved hvad der er galt? :O
Avatar billede ksoren Nybegynder
25. december 2010 - 20:20 #1
Det skal nok tillades i routeren, hvis det er muligt. Hvorfor er det nødvendigt?
Avatar billede Silas1234 Juniormester
25. december 2010 - 20:36 #2
Jeg har læst at man skal åbne port 21 for at få adgang til serveren ude fra. :/
25. december 2010 - 20:53 #3
Det passer, du skal ind i din router og forward din port, standard er det port 21.

når du kommer ind i din router, skal du højeste sandsyndligt ind under virtaul servers. her skal du vælge FTP server, så vælger den selv standard porten 21, så ska du skrive din lokale IP adresse på din FTP enhed :)
Avatar billede ksoren Nybegynder
25. december 2010 - 21:04 #4
Skrev du ikke, at det virkede ekstern, men bare ikke lan>wan ip>lan?
Avatar billede Silas1234 Juniormester
25. december 2010 - 21:33 #5
det du beskriver har jeg gjordt. :(
Avatar billede Silas1234 Juniormester
25. december 2010 - 21:35 #6
Jo det virker fint når jeg skriver ftp://127.0.0.1/, men når jeg så skriver ftp://Min ip-adresse, så virker det ikke. :(
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. december 2010 - 21:48 #7
Hvis du mener det er nødvendigt for aig at kunne bruge den eksterne adresse indefra, skal du slå "loopback" til i routeren. Brug Google...
Avatar billede Silas1234 Juniormester
25. december 2010 - 21:56 #8
Jeg har fundet ud af det nu, prøvet at slå windows firewall fra også virket det, dog ikke i Firefox, men i exploere virker det. :)

Men tak for i prøvet at hjælpe mig :).
Avatar billede Silas1234 Juniormester
18. februar 2011 - 21:54 #9
Lukker