Avatar billede logbuilders Mester
23. december 2010 - 09:38 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hastighed på nettet

Min Internet-forbindelse er ustabil - af og til ingen forbindelse.
Dette gælder alle 3 PC i huset uafhængig af om de er på LAN eller WLAN.
Afbrydelsen kan være på 30 sekunder for så at komme igen i flere minutter - men det er meget uregelmæssigt.
Jeg har en Gigaset SE551 router og TDC ADSL.

Er der nogen der har forslag til årsag/løsning ?

Findes der et program som kontinuert tester hastigheden eller med korte mellemrum og logger resultatet ?
Avatar billede Slettet bruger
23. december 2010 - 09:46 #1
du kan bruge PING og TRACERT fra en cmd prompt

Hvis det er et LAN problem, ville jeg nok lige ryste min router.
Avatar billede D-Man Nybegynder
23. december 2010 - 09:49 #2
Er der sat hak ved, at windows må slukke for netkortet for at spare strøm? Havde det samme problem indtil jeg slog strømsparefunktionen fra.
Avatar billede logbuilders Mester
07. januar 2011 - 11:15 #3
Det var en syg swith før router der var årsagen - tak for indspark.
Avatar billede logbuilders Mester
07. januar 2011 - 11:16 #4
Lukker tråd
Avatar billede logbuilders Mester
07. januar 2011 - 11:18 #5
Lukker igen
Avatar billede logbuilders Mester
07. januar 2011 - 11:19 #6
Prøver igen at lukke med pointgivning