Avatar billede Jakob_Skau Nybegynder
22. december 2010 - 19:12 Der er 13 kommentarer

Programmer er begyndt at crashe i windows 7

Hej derude. Jeg har fået problemer med mit nyinstallerede windows 7 på min Acer Extensa 5620 bærbar.

Oprindeligt brugte jeg Vista, men for omkring halvanden måned siden gik min harddisk i stykker og jeg måtte købe og isætte en ny. På den nye valgte jeg at installere windows 7.

Følgende problemer er opstået siden:

- Programmer og spil crasher under brug. Indtil videre har jeg udelukkende brugt Word 2007, Heroes of Might and Magic III samt Football Manager 2011 og jeg har oplevet, at alle er crashet med følgende besked "programmet holdt op med at virke...", herefter lukker programmet ned og man bliver sendt ud på skrivebordet.

- Ydermere har jeg oplevet at blive præsenteret for blue screen 4-5 gange. Dette er dog kun forekommet kort efter opstart. Ved det lyder lidt spøjst, men det er som om, at hvis computeren bliver varm, så er det ikke et problem længere.

Jeg havde ingen af de nævnte problemerne med den gamle harddisk med Vista på (jeg tror ikke fejlene skyldes den nye harddisk, men nærmere windows 7).

Jeg sørger for at holde mit Windows opdateret, og mit AVG anti virus har ikke registreret nogen former for virus.

Er der nogen derude, der har ideer til en løsning?
Avatar billede 220661 Ekspert
22. december 2010 - 20:05 #1
Hej og velkommen til Eksperten.
Er dit styresystem helt opdateret?
Er alle drivere opdateret? (gule anmærkninger enhedshåndtering)
Avatar billede Jakob_Skau Nybegynder
22. december 2010 - 20:35 #2
Windows burde være opdateret. Jeg kørte "check for updates" lige før jeg oprettede indlægget, og der svarede den at der ingen nye var at hente.

Hvad angår gule anmærkninger har jeg lige tjekket og der er faktisk en. Under "other devices" er "mass storage controller" markeret. Jeg har prøvet at lade windows søge efter en driver, men uden held. Kan dette være problemet?
Avatar billede 220661 Ekspert
22. december 2010 - 20:45 #3
Mass storage controller lyder som noget driver til harddisk, så det kan det måske være.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. december 2010 - 20:55 #4
Har du forsøgt at undersøge om Windows Update her en driver
Avatar billede 220661 Ekspert
22. december 2010 - 20:56 #5
Du skal her ind i brugerdefinerede opdateringer.
Avatar billede Jakob_Skau Nybegynder
22. december 2010 - 21:01 #6
Allright, hvor finder jeg "brugerdefinerede opdateringer"?
Avatar billede 220661 Ekspert
22. december 2010 - 21:01 #7
Avatar billede 220661 Ekspert
22. december 2010 - 21:03 #8
Nu kører jeg xp her, men når jeg trykker på linket til Windows update får jeg muligheden på deres side.
Den vil så scanne din pc i gennem for drivere, og komme med forslag hvis Microsoft ligger inde med dem.
Avatar billede Jakob_Skau Nybegynder
23. december 2010 - 15:31 #9
Jeg har nu prøvet at downloade driver max, men man kan åbenbart kun downloade 2 drivers om dagen. Jeg kan ikke umiddelbart finde drivers der har noget med min harddisk at gøre. Hvad skal jeg kigge efter?
Avatar billede 220661 Ekspert
23. december 2010 - 17:57 #10
Mass storage controller har noget med styring på bundkortet i forbindelse med lagringsenhed. Kan du skrive hvad driverne Drivermax finder hedder. Så må vi lige vælge derfra.
Mener den skal hedde noget med PCI.
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. januar 2011 - 01:41 #11
Glemt?
Avatar billede 220661 Ekspert
09. januar 2011 - 10:01 #12
Ja jeg hopper af her. Han vil åbenbart ikke hjælpes
Avatar billede Jakob_Skau Nybegynder
23. februar 2011 - 09:56 #13
Hej igen. Undskyld jeg har været væk så længe, men den har bl.a. stået på ferie. Efter min tilbagekomst, har jeg forsøgt mig med at opdatere alle drivers (tager lang tid når man kun kan hente 2 om dagen med den gratis version af DriverMax). Problemerne eksisterer dog stadig, til stor frustration idet jeg er ved at skrive bacheloropgave :S Det blue screen problemet der er værst.

Har du andre løsningsforslag?