Avatar billede erlandsen Seniormester
22. december 2010 - 16:30 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Tilslutning af netværksprinter til to netværk (på samme TDC forbindelse)

Jeg skal have tilsluttet en netværksprinter til to netværk (på samme internetforbindelse) - er dette muligt?

Det drejer sig om at vi har en ADSL forbindelse hos TDC, en såkaldt TDC work, hvor vi har adgang til et lukket virksomhedsnetværk hos en kommune.

Det foregår på den måde, at vi har en trådløs router med indbygget modem, som har 4 porte. Port 1, 2 og trådløs bruger vi til vores eget netværk og port 3/4 kommunikerer vi via en sikker forbindelse til kommunens netværk.

Det betyder at vi er fire medarbejdere der har to computere hver, en vi bruger til at arbejde i kommunens system, og en til at arbejde i vores eget system.

Vi har en netværksprinter som er koblet på vores eget netværk - og spørgsmålet er så - om denne også kan kobles til kommunens netværk, så vi kan printe på denne fra begge systemer?

Eller om vi alternativt bliver nødt til at have en printer pr. netværk?
Avatar billede zynzz Praktikant
22. december 2010 - 17:47 #1
Inden jeg starter skal det siges jeg ikke er så stærk i netværks struktur..

Men det kommer vel an på netværketes opbygning, et bud kunne være at man brugte vlan til dette formål, og evt. route mellem de 2 netværk, men ved ikke om dette kan have indflydelse på sikkerheden...
Avatar billede kimtheman Novice
22. december 2010 - 18:23 #2
Du skal nok have fat i dem der styre netværksdelen fra kommunens side. For uden dem kan det ikke lade sig gøre da der skal gives tilladelse.
Og så kan de jo fortælle dig om det kan lade sig gøre.
Avatar billede erlandsen Seniormester
06. januar 2011 - 08:04 #3
kommunen ville eller kunne ikke give tilladelse til at printeren kunne bruges på begge netværk - så vi har nu en printer i hvert netværk.
Avatar billede kimtheman Novice
06. januar 2011 - 12:18 #4
Uhmmm så havde jeg jo ret omkring kommunen og tilladelse, så det burde jo være en splitter af de point....
(SKal jo holde føringen over dig kan jeg se, haha)
Avatar billede erlandsen Seniormester
06. januar 2011 - 12:33 #5
fair nok - jeg opretter et sp. på 30 point - ok?
Avatar billede kimtheman Novice
06. januar 2011 - 13:00 #6
Nej det er pyt, haha. Godt Nytår.
Avatar billede vejmand Juniormester
06. januar 2011 - 18:01 #7