Avatar billede Kluddermor Juniormester
19. december 2010 - 22:01 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Win7 vil ikke "sove"

Indtil i forgårs havde jeg ingen problemer med at få win7 til at sove.
Jeg trykkede bare på sleep knappen på mit tastatur, hvorefter PC'en straks sov og alle blæsere stoppede.

Nu vil den bare ikke. Den laver sort skærm med det samme lige som før, men 2 sekunder efter vender den tilbage til login billedet.

Siden den sidst virkede har jeg:

Skiftet CPU køler og monteret en blæser med max 1200 rpm.
Installeret Paragon backup & recovery
Installeret CPUID hardware monitor

Jeg har allerede prøvet at fjerne tilladelse til at mus, tastatur og netkort må vække PC'en.
Jeg har også været i BIOS, men kunne ikke umiddelbart se noget galt der.

Er der nogen, der kan hjælpe mig?
Avatar billede Poko1 Ekspert
19. december 2010 - 22:09 #1
Kontroler at der ikke er ændret i Wake on instillingerne i bios
Avatar billede Kluddermor Juniormester
19. december 2010 - 22:13 #2
Jeg har afinstalleret både paragon og CPUID. Det hjalp ikke.

Jeg har lavet en powercfg /requests i CMD. Den siger "NONE" under alle punkter.
Avatar billede Kluddermor Juniormester
19. december 2010 - 22:22 #3
@poko1
Tak for input.
Jeg har ikke selv ændret noget i BIOS inden det holdt op med at virke.
Under power management er alt "power on by pci devices" osv sat til disabled.
Kan ikke finde andet i BIOS, der skulle have noget med sleep mode at gøre.
Avatar billede Kluddermor Juniormester
19. december 2010 - 22:49 #4
Flere forsøg:

Jeg har sat den gamle blæser på igen. Stikket havde 4 ben til bundkortet frem for 3 ben på den nye blæser.
Men det hjalp heller ikke.

Nu prøver jeg at finde et system restore punkt og gendanne dertil.
Avatar billede Kluddermor Juniormester
19. december 2010 - 23:01 #5
Efter restore virker sleep funktionen igen. Altså må der være noget software, der har f....ed up.

Jeg har gendannet til før en masse "critical updates" og før afinstallation af Crysis og update af DirectX. Et 7 dage gammelt restore punkt

Det kan vel kun være windows critical updates, der har lavet rod i systemmet?
Avatar billede Poko1 Ekspert
20. december 2010 - 00:13 #6
Ok har ikke selv været i den situation godt det lykkedes :-) husk at lukke tråden.
Avatar billede Kluddermor Juniormester
20. december 2010 - 14:49 #7
Jeg ved ikke helt hvad der gjorde tricket. Men nu virker det.

Jeg brugte systemgendannelse og efterfølgende har win7 installeret updates igen. Dog kan PC'en godt gå i sleep mode denne gang. Skal ikke kunne sige om det var win7 updates som lavede ged. Men det tyder på det.