Avatar billede MagnusJN Nybegynder
17. december 2010 - 20:15 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Skrivebeskyttet filer - Vista

Hej jeg har et problem, som jeg simpelthen ikke kan løse selv. Jeg har søgt på det men uden held.
Min ekstern harddisk gik af, men det lykkedes for mig at redde filerne via programmet TestDisk.
Men nu da jeg har kopieret filerne fra harddisken er de blevet Skrivebeskyttet.
Jeg har prøvet med attrib i "Kommandoprompt" og jeg kan ikke få det til at virke - Måske gør jeg det forkert.
Men er der nogen der ved hvad jeg skal gøre ?
- Filerne jeg snakker om er .avi filer og .mp3 filer
- Kører med Vista 32-bit
Magnus
Avatar billede richardjensen Seniormester
17. december 2010 - 21:05 #1
I windows xp kan det klares sådan:
Find filen (fx med stifinder)
Højreklik og vælg egenskaber
Fjern 'flueben' i skrivebeskyttet
Du kan ret let prøve,om det er sådan også i Vista
17. december 2010 - 22:24 #2
Velkommen til E. ...

Hvis du endelig skal bruge den 'gammeldags' [attrib i "Kommandoprompt"], så skal den startes som Administrator...

Gå i Start - Skriv i søgefeltet > cmd > vælg det program som hedder > cmd.exe > og højreklik på den og sig "Kør som administrator"
Og her kan du 'lege' med [attrib i "Kommandoprompt"] ...
Avatar billede MagnusJN Nybegynder
18. december 2010 - 00:11 #3
richardjensen - Det kan man også på Vista, men lige så snart man har fjernet 'fluebenet' i skrivebeskyttet, og trykker OK. Så er den stadig skrivebeskyttet.
Mange tak karise_larry. Jeg trykker også højreklik -> "kør som administrator" Men jeg kan stadig ikke få det til at virke.
Men så vil jeg prøve det link der :)
Avatar billede MagnusJN Nybegynder
18. december 2010 - 00:14 #4
Sorry troede der var et link i "her"
Misforstod det, men når jeg skriver det der cd "Placering af mappe"
og så det der attrib -r
Så siger den bare "nulstiller ikke mappen" Eller noget i den grad.
Jeg har også prøvet med attrib -r * /s virker heller ikke - Også attrib -r +s
Måske skriver jeg det ikke rigtigt? Er der en helt speciel måde man skal skrive det?
Avatar billede MagnusJN Nybegynder
19. marts 2011 - 12:07 #5
Har fundet løsningen
Spørgsmål afsluttet :)