Avatar billede zola Novice
17. december 2010 - 19:40 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Slette alt på ens computer

Jeg har win 7 home premimuin på min bærbar. Vil gerne have slettet alt/ formateret hele lortet, da jeg frygter der ligger en eller flere virus. Al CPU proces bliver nemlig brugt.

Så hvordan får jeg nemmest formateret min harddisk ??
Avatar billede 1ti1 Nybegynder
17. december 2010 - 20:03 #1
Du booter fra din pc - Endten skal du have en cd med, som som rocery på, eller så har den selv inde i dit system. Skal bare vide, hvilket mærke din bærbar har?
17. december 2010 - 22:34 #2
Provokation: Så slettes jo også erindringen om alle dine åbne hænger spørgsmål -> Point ude: 630 ->
http://www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/zola - der bør/skal vi gøre noget ved først ...
http://www.eksperten.dk/faq#faq-8-5
(Du har vist fået det at vide før ...)
Avatar billede zola Novice
18. december 2010 - 05:53 #3
>>karise_larry
Det er rigtigt. det skal jeg få taget mig sammen til at få gjort noget ved. Der er mange spørgsmålene jeg aldrig har lukket da jeg ikke har fået brugbare svar, men skidt pyt hvis det kan gøre nogen glade skal jeg dog gerne give dem pointene alligevel
Avatar billede zola Novice
18. december 2010 - 05:57 #4
>>1 til 1
Hvad betyder  "som som rocery på,"

Nå, men min bærbare er en Dell Inspiron købt i Elgiganten 2009.
18. december 2010 - 08:19 #5
Ref #3: ...men skidt pyt hvis det kan gøre nogen glade ... - Det der Point halløj eller ej; pointen er at pænt vende tilbage når der har været indlæg - og det har du ikke være såå flink til... og det er ikke populært...
Avatar billede zola Novice
18. december 2010 - 10:13 #6
>>karise_larry
Og jeg skal prøve at forbedre mig på det område - for du har selvfølgelig ret i at det er en temmelig sjasket opførsel.
Avatar billede zola Novice
18. december 2010 - 22:22 #7
>>1til1
post lige et svar så kommer der point.
Problemet er nu løst.
Avatar billede zola Novice
18. december 2010 - 22:48 #8
>>1til1

Ja jeg bootede jo fra min win7 opgraderings cv.
men kunne jeg ikke i stedet have fuldt microsofts egne anbefalinger og gå ind og gøre følgende

1.Åbn Computeradministration ved at klikke på knappen Start, klikke på Kontrolpanel, klikke på System og vedligeholdelse, klikke på Administration og derefter dobbeltklikke på Computeradministration.  Hvis du bliver bedt om at angive en administratoradgangskode eller bekræftelse, skal du indtaste adgangskode eller bekræftelse.

2.Klik på Diskadministration under Lager i navigationsruden.

3.Højreklik på den diskenhed, du vil formatere, og klik derefter på Formater.

4.Hvis du vil formatere diskenheden med standardindstillingerne, skal du klikke på OK i dialogboksen Formater og derefter klikke på OK igen.

Eller er formateringen nemmere at gøre/gennemtvinge under opstart med en boot CD, hvis der er mistanke om virus på pc ??

Bare lige et lille spørgsmål......
18. december 2010 - 23:17 #9
Ref #8: Du kan på ingen måde 'formatere' det systemdrev du har startet op på! Eller hvad mener du her ?

Det bør/skal gøres under 100% (gen)instaltion via instalations CD/DVD'en ...
Avatar billede zola Novice
19. december 2010 - 19:58 #10
>>karise_larry
Nå godt at høre. Det var nemlig oså det jeg valgte at gøre. og nu virker den heldigvis også upåklageligt igen.
Post nu et svar en af jer.
20. december 2010 - 09:04 #11
Ping...

Dette er så et [svar]..
Avatar billede zola Novice
29. december 2010 - 12:40 #12
>>karise_larry

Godt nytår!