Avatar billede Quaero Nybegynder
14. december 2010 - 22:18 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Vurdering af quaero.dk ønskes

Godaften til jer.

Igennem de seneste måneder har jeg arbejdet på videreudviklingen af min linkguide (lanceret i 2009), og synes selv at det går i den rigtige retning. Design og layout har fået en overhaling, funktionaliteten er blevet forbedret og jeg har arbejdet på at gøre linkguiden stadig mere anvendelig for den målgruppe, der søger efter viden, information og ressourcer på nettet.

I den forbindelse vil jeg rigtig gerne modtage feedback på følgende:

- Er linkguidens formål tilstrækkeligt tydeliggjort?
- Oplever du linkguiden som brugervenlig og anvendelig?
- Hvad er dit indtryk af design, layout og funktionalitet?

... og, et tillægsspørgsmål, som jeg kan forestille mig, at der kan være forskellige meninger om:

Hvad mener du om de, forholdvis, lange sider som eksempelvis denne: http://www.quaero.dk/it-internet/webudvikling/ eller denne: http://www.quaero.dk/erhverv/job-karriere/ ?

Jeg håber, at du vil bruge et par minutter af din tid på at vurdere min linkguide, og på at give mig feedback her i tråden.

Tak.

Jesper
Avatar billede mikaelch Novice
15. december 2010 - 11:12 #1
design overskuelighed okay

Man kender dog ikke alle ting , de ting man kender med ikke kan huske url til er 5 ord okay, der dog ikke lavet , underside igen , til alle ting på siden , derved vis ikke kender det i forvejen ved jeg ikke hvad jeg , klikker og da mange af sider er  på engelske og alle i verden ikke er gode til engelske ville det være dejligt der stod noget mere i beskrivelser på siden
Avatar billede Quaero Nybegynder
15. december 2010 - 20:45 #2
Hej Mikaelch.

Tak fordi du har taget dig tid til at svare. Jeg er ikke med på, hvad du mener med, at man ikke kender alle ting? Vil du forklare det igen? :o)

Du skriver også at mange af siderne er på engelsk - mener du de websteder, som linkene i linkguiden fører til? Der er ganske rigtigt links til engelske websteder, men størstedelen er dog danske.

Omkring længden på linkbeskrivelserne, så er det et helt bevidst valg at de ikke er længere. Det har jeg valgt af hensyn til overskueligheden på siderne (meningen er, at der blot skal være en kort, men beskrivende forklaring til hver link-rubrik).

Er det længden på teksten (altså, antallet af tegn) eller er det beskrivelserne i sig selv, du mener kan gøres bedre?

Endnu engang tak for dit svar.
Avatar billede mikaelch Novice
16. december 2010 - 00:50 #3
kunne der ikke komme en underside om hver ting , for der en del jeg ikke ved hvad er på siden , betyder med så kort forklaring

desuden vis har et ønskes om god google placering skal der mere tekst på siden , der er simpelthen for mange udgående links , dette er ikke ideelt , da google jo hurtigt ser , det bare læse vis udgående links , derved kan du lave masser af links til siden , med uden tekst på siden , ret meget hjælper det ingenting
Avatar billede mikaelch Novice
16. december 2010 - 00:56 #4
begge både længende og beskrivelser hænger samme

med hvad er dit mål med siden , er det for du kan se , nogle links ,eller du vil , lave en link guide der findes godt i google .

vis ønskes den skal findes godt i google , skal der længere forklaringer på siden.

engelske links vigtigere du forklare , med ved jo ikke om det er guide for dig , selv eller du ønsker den er godt besøgt og alle forstå det.

jeg synes google er vigtigt og der er visse regler , du skal holde dig til vis ønsker topplaceringer
Avatar billede Quaero Nybegynder
16. december 2010 - 11:18 #5
Hej igen.

Der har på et tidspunkt været undersider for hvert enkelt link, men dem har jeg fjernet under den sidste opdatering af linkguiden. Jeg har ikke tænkt mig at linkbeskrivelserne skal indeholde flere ord end de gør på nuværende tidspunkt (linkguiden er hverken et linkkatalog eller en artikeldatabase, men netop en linkguide med en kort beskrivelse af hvert enkelt link).

I øvrigt rangerer en del af emnesiderne fint på et bredt udbud af søgeord, og trafikken fra Google m.fl. er i stigning - men nu handler mit spørgsmål slet ikke om søgemaskineoptimering, men om sitevurdering i forhold til de stillede spørgsmål.

Tak for din tid og din vurdering, mikaelch.

Er der andre, der har en vurdering?
Avatar billede mikaelch Novice
16. december 2010 - 11:57 #6
okay rent ud sagt det er lort dine tekster, at det er står nogle kortere forklaringer på siden, for jeg fatter ganske enkle ikke alle ting på siden og dette er intet om søgeord optimering at gøre , med rent ud sagt, dit budskab kommer i ikke godt nok ud , jeg fatter ikke et pluk , hvad nogle af tekster omhandler

bruger venlig heden har afgørende både hvad du , videre formidler siden og , hvor tekster lange tekster

hvad er godt for dig omkring i google en siden der får sølle 100 besøgene om dagen fra google eller en siden grundet masser af undersider og lange tekster der får 10.000 daglige , besøgene lange gode tekster og gode overskrifter kan gør en verden til forskellen

korrekt vi har forskellige mål , med vis ikke , det bedste muligt måde at formidle dit budskab på , fordi bange for du får mange besøgene på siden , fordi den ranker bedre i google
Avatar billede Quaero Nybegynder
16. december 2010 - 18:50 #7
Jeg er sikker på, at du ikke har forstået formålet med dette spørgsmål. Du har i hvert fald ikke forstået, at formålet ikke er søgemaskineoptimering.

Hvis der ikke er andre, der har lyst til at komme med en saglig vurdering, vil jeg lukke spørgsmålet igen, og henvende mig i et andet forum (eksperten er tydeligvis ikke stedet at henvende sig længere).
Avatar billede mikaelch Novice
16. december 2010 - 23:24 #8
jeg fatter stadig ikke mange tekster hvad de forskellige ting betyder på siden , hvad er det i linker , vis man forstår , hvad i linker til, har det intet med søgemaskine optimering at gøre , med at der ikke står nok på siden om jeres ting , så fatter ingenting.

Hvad giver sådan en forklaring , jeg fatter ingenting , jo vis kender siden , ved hvad siden handler , med sådan set kunne skrive det langt bedre

hvilken emmer er på siden mere direkte billeder og
populærvidenskabende har mange sider , med dette ord siger intet om hvad du kan forvente hvad du ser før du besøger denne side

dette sker gentagene gange ved dine links stanard forklaring , der siger ikke meget om forskelle om , de forskelling sider , nogle af forklaringer er bedre end andre

Her er en af forklaringerne

Illustreret Videnskab
Magasin, der med tilhørende illustrationer og billeder beskriver populærvidenskabelige emner.
illvid.dk/

der skulle i stedet hvad de skriver mere dirkete om
emmer skrives

populær blad der skriver om videnskablige emmer , billeder

skrives især om udvikling der er sket indenfor disse emmer

udvikling Naturen Jorden Universet Teknologi Kultur & Historie ,
Mennesket

Jeg er ikke verdens mester i at rette tekster , med jeg ikke forstår , hvad siden omhandler før jeg besøger den er klart der kan forbedres en del på siden , mange af forklaringer
Avatar billede Quaero Nybegynder
21. december 2010 - 12:47 #9
Hvis du lægger et svar, så kan jeg give dig points for din deltagelse.

Hvis du ser på kategori- og emneoverskrifterne, og sammenholder dem med den korte linkbeskrivelse, så skulle det gerne give en idé om, hvad de enkelte links er for nogle størrelser.

Det samme mener jeg gælder for eksemplet med Illustreret Videnskab.

Jeg har dog noteret mig, at din forventning til linkbeskrivelserne er en anden end de aktuelle beskrivelser. Men, eftersom du er den eneste, der har givet en kommentar her har jeg kun dit udsagn at forholde mig til, og bliver derfor ikke klogere på om din opfattelse er et enkeltsåtende tilfælde eller om der er flere, som deler din mening.
Avatar billede Quaero Nybegynder
01. januar 2011 - 14:00 #10
Spørgsmål lukket.