Avatar billede Marq2 Nybegynder
13. december 2010 - 19:19 Der er 1 løsning

Uoverensstemmende sikkerhedsnøgle til netværket

Jeg prøver at forbinde en ny Windows7 PC til en trådløs router WGR614 fra Netgear. (Nettets navn er M3)
Efter indtastning af den korrekte sikkerhedsnøglen skriver den
"Opretter forbindelse til M3"
Efter et stykke tid skriver den:

Oprettelse af forbindelse til netværket sager længere tid end normalt

Efter endnu 30 sekunder skriver den
Uoverensstemmende sikkerhedsnøgle til netværket.

Tastes i stedet en forkert kode skriver den straks
"Nøglen eller adgangsudtrykket er forkert. Prøv igen"

Kan se at Anya stillede samme spørgsmål i 2007, tilsyneladende uden at få brugbart svar. Altså må det være et SVÆRT spørgsmål
Avatar billede Marq2 Nybegynder
28. december 2010 - 09:05 #1
Problemet er løst ved at nulstille Netgear routeren og genoprette netværket forfra med samme password.

Lidt eksperimenter viser i øvrigt, at routeren reagerer som angivet, når man giver et password der er NÆSTEN rigtigt, men ikke helt.
For eksempel, "passwordxyy" i stedet for "Passwordxyz"