Avatar billede PLYdavidfr Nybegynder
11. december 2010 - 11:09 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Installer windows 7 fra bunden

Hej

Jeg står her og skal have en ny pc inden for de næste par uger og den kommer uden operativsystem installeret hvor jeg selv skal installere det fra bunden af  (altså uden noget windows på). og jeg tænkte på om nogen kan fortælle mig præcis hvad jeg skal gøre, om man skal sætte disken i før man starter pc'en eller om man skal noget bios eller noget lign

Håber nogen snart svarer :-)

I må også godt lige fortælle om man burde vælge upgrade eller custom advance eller hvad det nu hedder :-)
Avatar billede lzs Nybegynder
11. december 2010 - 11:40 #1
Du kan finde en guide her http://www.techtalkz.com/windows-7/514412-windows-7-installation-guide-tutorial.html

Men for lige at svare på dine spørgsmål, du skal starte med at tænde computeren ellers kan du jo ikke få cd'en i :)
Når du har puttet cd'en i, genstarter du computeren og måske bliver du bedt om at trykke på en tast for at starte på cd'en. Det burde ikke være nødvendigt at ændre noget i bios, men hvis du ikke få mulighed for at starte på cd'en, må du ind i bios og sætte cd'en som first boot device.
Du skal vælge custom (advanced), upgrade er, hvis du f.eks. vil gå fra Vista til win 7
Avatar billede PLYdavidfr Nybegynder
11. december 2010 - 11:48 #2
Tak for dit hurtige svar, men kan jeg ikke bare åbne cd-drevet manuelt ved at trykke på den lille knap der sidder i alle cd-dreve for at åbne det så jeg ikke skal starte pc'en også genstarte

Men er det her rigtigt forstået.
1. Jeg sætter cd'en i på den måde jeg nu vælger at gøre det.
2. Jeg starter pc'en (der er INTET på harddisken)
3. Jeg trykker på en tast når der står boot from cd/dvd
4. og nu går windows 7 igang med at installere (eller den åbner sin wizard)

Er det rigtigt forstået ?
Avatar billede lzs Nybegynder
11. december 2010 - 13:00 #3
Yes det er rigtigt
Avatar billede PLYdavidfr Nybegynder
13. marts 2011 - 19:18 #4
fortrudt
Avatar billede lzs Nybegynder
14. marts 2011 - 07:45 #5
Hvorfor tager du pointene selv? Har jeg ikke svaret på dit spørgsmål?
Avatar billede PLYdavidfr Nybegynder
14. marts 2011 - 10:08 #6
jo men når du ikke laver dit svar om til et SVAR men istedet en kommentar så kan jeg ikke hjælpe dig
Avatar billede lzs Nybegynder
14. marts 2011 - 10:27 #7
Man ligger ikke et svar før man blive bedt om det, da nogle kun går ind på spørgsmål, hvor der ikke er blevet givet et svar..!
Jeg kan se det ikke er først gang du snupper pointene selv, så måske du skulle prøve at læse reglerne igennem.
Avatar billede nissen2630 Novice
14. marts 2011 - 11:10 #8
"Jeg kan se det ikke er først gang du snupper pointene selv, så måske du skulle prøve at læse reglerne igennem."

Brugbar oplysning :-)

Han røg lige på ban-listen her.
Avatar billede PLYdavidfr Nybegynder
14. marts 2011 - 17:43 #9
Amen i er da for meget JEG HAR GIVET DE ANDRE SVAR TIL MIG SELV FORDI DE IKKE HAR LAGT ET SVAR MEN ISTEDET EN KOMMENTAR!

Og til det der med at blive bedt om at give et svar giver jo ingen mening når man kommer med et svar men mener at man  skal lave det til en kommentar så tager jeg det som en kommentar. Men pointen er at jeg ikke skal bruge det svar han kom med da jeg først og fremmest ikke fulgte det men derfor har han jo stadig gjort besværet med at kontakte mig men derfor er det stadig ikke et svar der behøves at blive tildelt point til!