Avatar billede perav Nybegynder
10. december 2010 - 17:58 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Problem med trådløs forbindelse på bærbar pc

Har problemer med at få det trådløse netkort til at fungerer efter geninstall af windows vista, det er en FujitsuSiemens Amilo 1818 Li.
Den skommer kun frem med "kun lokalt" på forbindelsen. Den blå cirkel som skal være over de to små skærme nede i højre hjørne er der ikke. Jeg har forsøg at lede i google vedr. problemet uden bedre held.
Jeg har hentet driveren hos sis, dette hjalp ikke. Jeg har prøvet at slå IPv6 fra og ændre på noget i regedit uden held. Jeg er ved at tro at det trådløse netkort er defekt, dog skal det siges at det virkede lige efter at jeg havde geninstall windows vista og hentede 105 opdateringer, men herefter virkede det ikke mere, så geninstall jeg windows igen men selvom jeg havde den rigtige driver virkede det ikke denne gang. Pc virker fint på alm. kabel
Avatar billede claes57 Ekspert
10. december 2010 - 18:42 #1
har du prøvet at slette den trådløse forbindelse, og oprette en ny med din kryptering og kode?
Avatar billede perav Nybegynder
10. december 2010 - 19:46 #2
Jeps det er forsøgt, faktisk sker der det at når jeg fjerner den i enhedshåndtering installerer den driveren igen med det samme jeg når ikke engang at genstarte pc
Avatar billede claes57 Ekspert
10. december 2010 - 20:05 #3
det er ikke i enhedshåndtering. Du skal i
Kontrolpanel\Netværk og internet\Administration af trådløse netværk
og der fjerne din forbindelse, og så oprette en ny trådløs forbindelse.
Avatar billede perav Nybegynder
10. december 2010 - 20:18 #4
Det har jeg nu prøvet og den skriver fortsat "kun lokalt" og der mangler den der runde blå skive nede ved ikonet i højre side
Avatar billede perav Nybegynder
11. december 2010 - 00:01 #5
"den blå skive" skal vist nok forestille en globus :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
11. december 2010 - 14:18 #6
prøv drivere på
http://support.ts.fujitsu.com/com/support/downloads.html
vælg
notebook
amilo
Li

og så marker Vista
hent og brug chipset
945GM + ICH7-M (Onboard)
og wlan - læg mærke til, at der er to muligheder for wlan
Intel® PRO/Wireless LAN 3945ABG
og
WLAN miniCard D2301 (som igen findes i to versioner)
Avatar billede perav Nybegynder
17. december 2010 - 13:11 #7
Undskyld det sene svar, men jeg fik det til at lykkedes med din hjælp, tak for hjælpen :-)
Send et svar så er der point :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
17. december 2010 - 13:28 #8
ok - husk nu navnet på den driver, der virker...