Avatar billede ewax Nybegynder
08. december 2010 - 14:01 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hosting af video website

Hej alle eksperter

Jeg har en webside med sjove film, mit problem er at det er embeds fra youtube (indlejring). Og efterhånden som youtube har mange copyright problemer og forskellige andre grunde til at fjerne deres indhold, fjernes det derved også fra min side... Det giver selvfølgelig en masse arbejde som jeg kunne slippe for hvis jeg hostede selv

Har efterhånden 40.000+ besøgende om måneden, så vil gerne sikre en hvis kvalitet og ingen "døde links".

Er der nogen der har erfaringer med webhoteller/serverhosting hvor det er tilladt og muligt at hoste en php side med videoklips? skal vel ca have 50-100gb til rådighed. og det skal køre stabilt og hurtigt! pt. bruger jeg one.com
Avatar billede Comasys Praktikant
08. december 2010 - 14:25 #1
Hej Ewax  .. Vi tager gerne en snak med dig om hvad det skal koste ... 70269267
Avatar billede ewax Nybegynder
08. december 2010 - 14:46 #2
Når jeg ser jeres tilbud:

100 Megabyte plads
10 Emailadresser
25 MB MySql database
Antivirus/antispam på mail
Realtime data backup
Realtime drift backup
99,9% oppetid

45 Kr. Pr. Måned

Tror jeg da næppe jeg har råd til kraftig videohosting hos jer.. ;)
Avatar billede grippen Nybegynder
08. december 2010 - 14:52 #3
"som youtube har mange copyright problemer og forskellige andre grunde til at fjerne deres indhold"

Og hvilket problem tror du så at du vil få ? (hvis du selv hoster)
Avatar billede Comasys Praktikant
08. december 2010 - 14:57 #4
Ewax - Det er priserne på webhoteller du kigger på der .. det er jo ikke sådanne et du skal have .. Omvendt tror jeg du skal være klar over at hvis du har 40.000 besøgende om måneden som hver ser et par videoer, at du nok skal betale lidt mere end 9 kr om mnd. for en løsning du kan bruge til noget ..

Som sagt ikke med udgangspunkt i et webhotel jeg ville tilbyde dig noget.
Men jo op til dig om du vil tage snakken ..

Men som grippen siger.. du skal jo lige være sikker på at du har rettighederne til at hoste de videoer du gerne vil hoste, ellers kommer du nok i nogle problemer..
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
08. december 2010 - 16:22 #5
Som 'grippen' er inde på, så ligger der nogle udfordringer for dig i omgangen med andres videoer qua ophavsret til videoerne (værkerne).

Hvis du får tilladelse og en kopi af videoerne af ophavet, så har jeg gode erfaringer med Xstream. De vil kunne hoste de gængse filmformater så som wmv, mov, Flash etc. fra deres medieservere.

Held & Lykke med projektet, det lyder spændende :-)
Avatar billede ewax Nybegynder
18. maj 2011 - 12:19 #6
Okay jeg vil lukke ned her, har fundet mig en løsning og har rundet de 300.000 brugere om måneden :)