Avatar billede leverkatten Nybegynder
06. december 2010 - 21:40 Der er 3 kommentarer

Valg af bærbar og processortype?

Hej er helt ny herinde, ta godt i mod mig:-)

Jeg er på udkig efter en bærbar computer. Har slet ikke styr på de forskellige proccertyper mere...udviklingen går jo hurtigt!

Har en række spørgsmål;

1.    Intel vs. AMD ,er intel stadig den stabile og bedste      lydsvage prossessor?
2.    Intel's I3, I5, I7, hva er det for slags processorer? og er de mere støjsvage, enn eksempelvis core due prosessorene?

Mine krav til min bærbar computer er følgene;

                    1. støjsvag
                    2. Ikke for dyr, ikke mere en 3500-4000 kr.-

Har kigget lidt på en fra Dell;

Intel® Core™ V3 i3-370M Processor (2.40 GHz), Grafikkort: Integreret Intel® Graphics Media Accelerator HD

Hvordan er det nu med grafikkort og ram, er det noget med de skal have deres eget ram helst eller hvordan er det nu med det?

Håber der en venlig sjæl der vil hjælpe..

Mvh.
Leverkatten
06. december 2010 - 21:52 #1
når vi snakker bærbar er intel klart det bedste, da amd nemt bliver meget varme i en bærbar.

den dell lyder fin :) til prisen
Avatar billede kimtheman Novice
06. december 2010 - 22:41 #2
Tja nu tvivler jeg på man får meget "Rå" bærbar med super processor samt rigtig godt grafik kort til de små penge. Så går du efter det, skal du op og smide nogle flere kr.

Og Dells bærbar lyder da fin nok (Selv om grafik kort ikke er noget at råbe hurra for). Se placering her:
http://www.notebookcheck.net/Intel-Graphics-Media-Accelerator-HD.23065.0.html

Men når alt kommer til alt, var det nok heller ikke fra Dell jeg turde at tage chancen, selv om det er længe siden de leverede denne service (Hvad vi dog lige kender til).

1. http://www.version2.dk/artikel/13746-pinligt-ringe-support-hos-dell-danmark-udstillet-paa-tv

2. http://www.dr.dk/DR1/kontant/2010/02/02153938.htm

3. Måske det hænger sammen? http://www.business.dk/tech-mobil/skuffende-regnskab-fra-dell
Avatar billede leverkatten Nybegynder
07. december 2010 - 12:25 #3
Kan ikke se hvorfor man skal give mere for sin computer. Jeg spiller ikke spil, og har egentlig lyst til en støjsvag bærbar som jeg Kan smide Linux på. Er der nogle der Kan fortælle hvilke af intel's processorer der er støjsvage ?