Avatar billede Dalgaard Nybegynder
04. december 2010 - 15:47 Der er 3 kommentarer

Problemer med stavekontrol

Hej, jeg har et problem med stavekontrol i outlook express 6.

Stavekontrollen virker, men den retter ikke grammatiske fejl som f.eks. store bogstaver efter punktum eller dobbelte mellemrum. Jeg kan ikke finde ud af, hvor man justerer dette.

Jeg har winxp, office 07 og outlook express 6.
Avatar billede ptj_11 Forsker
04. december 2010 - 16:33 #1
Stavekontrollen i OE læner sig op aaf stavekontrollen fra MS-Word, så det er her du skal foretage justeringer.
De problemer, som du beskriver, skal du korrigere i MS-Word under \Funktioner/Indstillinger for autokorrektur
/ptj_11
Avatar billede Dalgaard Nybegynder
05. december 2010 - 15:33 #2
Det troede jeg også, men stavekontrollen fungerer helt som den skal i Word. Det er altså kun i Outlook Express, at den ikke retter de grammatiske fejl...så jeg er lidt på herrens mark.
Avatar billede ptj_11 Forsker
05. december 2010 - 21:36 #3
Ved nærmere eftertanke er jeg kommet i tvivl om rigtigheden i mit sidste indlæg.
Microsoft kan jo ikke forvente at alle deres brugere har word installeret på deres computer, så hvis stavekontrollen skal kunne fungere i OE, så er det nødvendigt, at kontrollen kan køre selvstændigt.
Efter lidt søgning på nettet, må jeg foreløbigt konkludere, at det ikke ser ud til, at OE kan klare opgaven på et højere niveau.
Der må altså være tale om en mindre sofistikeret stavekontrol som standard, der så bliver opgraderet ved evt. installation af en officepakke.
Men til gengæld betyder det så desværre ikke, at en udvidet funktionalitet fra officepakkens stavekontrol, følger med over i OE.
Muligvis findes der andre i dette forum, der har en mere tilbundsgående viden om emnet, så hvis der er, så må de godt komme på banen nu.
/ptj_11