Avatar billede eik1957 Nybegynder
04. december 2010 - 14:08 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Google Maps med butikker fra Excel-ark el. lign.

Jeg har set flere steder at man kan bruge Google Maps til oversigt over forhandlere/butikker.

Er det muligt at hente disse butikker fra en liste via et Excel-ark el. lign., så man bare kan opdatere Excel-arket løbende og så opdateres ens Google Maps plugin på hjemmesiden automatisk med butikker?
Avatar billede jakobdo Ekspert
04. december 2010 - 14:51 #1
Nok ikke direkte fra excel til en hjemmeside.
Men excel kan jo gemmes som csv og dermed kan et hjemmeside så læse disse info.
Dog vil jeg mener det ville være mere på sin plads, at man laver en lille web application, hvor man kan oprette/redigere/nedlægge disse butikker.

Og fra denne web application kan man så trække butikkerne ud og vise dem på et google map.
Avatar billede Techwork Praktikant
04. december 2010 - 15:29 #2
Måske kan dette link hjælpe dig til at finde en løsning:
http://www.earthpoint.us/ExcelToKml.aspx
Avatar billede eik1957 Nybegynder
06. december 2010 - 13:53 #3
Dette link er lige hvad jeg manglede for at komme videre:
http://www.earthpoint.us/ExcelToKml.aspx

Tusind tak for svar!