Avatar billede zober Nybegynder
01. december 2010 - 13:22 Der er 7 kommentarer

at bevare gamle data ved en opdatering!

hej
hvordan kan man gemme de gamle værdier når man opdater i excel.
hvert uge indsætter jeg nye tal i min regneark. jeg får en idex-tal som er forskellige fra uge til uge.
hvordan kan jeg gemme den gamle index-tal når den automatisk ændres til den aktuelle værdi?
det er meget vigtigt for mig at have de her index-tal. jeg har excel 03 versionen
på forhånd tak
zober
Avatar billede Ialocin Novice
01. december 2010 - 14:09 #1
Hej Zober

Dit index-tal ... hvor og hvordan får/har du det ??

Med venlig hilsen, Nicolai
Avatar billede zober Nybegynder
02. december 2010 - 07:40 #2
hej Nicolai
jeg får nogen stamdata hver uge. efterfølgende dividerer jeg to koloner i stamdata med hinanden og får en nye kolone med indeks tal.
jeg bruge indekstalene i en anden worksheet, hvor jeg tegner engraf der viser indeksen for den pågældene uge.

problemet er når jeg opdatere min stamdata forsvinder den gamle indeks og bliver erstattet med den nye.

har tænkt på at lave en macro men vil stadig ha et problem med hensyn til at placere de ugentlige indeks i en fx tabel-
Avatar billede Ialocin Novice
02. december 2010 - 09:04 #3
Hej zober

Hvad med at oprette et nyt ark/faneblad, hvorpå de aktuelle indekstal kopieres til, evt. ved hjælp af en kommandoknap på arket/fanebladet, hvor du indtaster de opdaterede stamdata ??

Med venlig hilsen, Nicolai
Avatar billede zober Nybegynder
02. december 2010 - 09:13 #4
jo men jeg vil slippe for at lave indtastninger. jeg vil ha' excel til at kunne huske de gamle tal og evt. placere dem i en regneark uge for uge.
Avatar billede Ialocin Novice
02. december 2010 - 11:13 #5
Hej zober

Taster du ikke stamdata ind ??

Får at gemme de aktuelle indekstal, skal du blot blot trykke på knappen, som kopierer dem til et andet ark/faneblad.

Hvilken version af Excel benytter du ?? .... jeg har 2003 udgaven.

Med venlig hilsen, Nicolai

PS: Jeg logger ud lige om lidt ... og vender først tilbage efter kl. 20.00
Avatar billede zober Nybegynder
02. december 2010 - 12:08 #6
det gøre jeg også. men når jeg indsætter nye stamdata bliver tallet i fx celle A9 opdateret. når jeg igen indsætter nye stamdatadata, bliver cellen A9 også opdateret, hvilket er naturligt.
jeg er interesseret i at det gamle tal i Celle A9 flyttes til et andet celle og bliver gemt der, så efter de 52 uger er gået kan jeg se tallende for hele perioden.
Avatar billede Ialocin Novice
02. december 2010 - 22:11 #7
Hej zober

Jeg har lavet et eksempel i Excel 2003, som du gerne må se.
Send en mail til nicolaifogt@gmail.com, så returnerer jeg arket til dig.

Med venlig hilsen, Nicolai