Avatar billede martini333 Nybegynder
30. november 2010 - 21:15 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

To domæner til hver sin undermappe på samme IP?

Hej

Jeg har søgt og har ikke kunne finde noget der hjælper mig.

Jeg har 2 domæner (mrtausen.dk og gotcha.dk)
Dem vil jeg gerne have sendt videre til hver sin undermappe på samme IP (samme hjemmehostings server (IIS))

altså:

mrtausen.dk -> 123.123.123.123/mrtausen
gotcha.dk -> 123.123.123/gotcha

Jeg bruger: gratisdns.dk

Nogle der kan hjælpe?

På forhånd undskyld hvis ikke jeg har søgt godt nok (Vil gerne have link til anden tråd, hvis dette allerede er besvaret)

På forhånd tak!

/Martin/
Avatar billede ksoren Nybegynder
30. november 2010 - 21:18 #1
Det er noget du skal sætte op i din iis. For hvert domæne du opretter, kan du tilknytte en eller flere host-adresser
Avatar billede ksoren Nybegynder
30. november 2010 - 21:20 #2
Medmindre det er en almindelig Windows-version, så kan du kun have ét aktivt domæne kørende
Avatar billede martini333 Nybegynder
30. november 2010 - 21:23 #3
Ved du om jeg kan få det til at virke på Windows 7 Ultimate?
eller så kan man på Windows server 2k8 ?
Avatar billede The_Buzz Novice
30. november 2010 - 22:20 #4
Hej

Hvis du har f.eks. XAMPP på din computer kan jeg ret hurtigt give en instruktion i hvordan du får det til at virke. http://www.apachefriends.org/en/xampp.html

Du skal såmænd bare ind og redigere i
C:\xampp\apache\conf\extra\httpd-vhosts.conf

<VirtualHost *>
  DocumentRoot "C:\dev\mrtausen.dk"
  ServerName mrtausen.dk
  ServerAlias *.mrtausen.dk
  DirectoryIndex index.php
  <Directory "C:\dev\mrtausen.dk">
    AllowOverride All
    Allow from All
  </Directory>
</VirtualHost>
Avatar billede The_Buzz Novice
30. november 2010 - 22:23 #5
Skal måske lige pointere at i en driftsserver er den ovenstående config ikke særlig sikker. Men det er en start config der bør virke, derefter kan du lægge sikring på efterfølgende.
Avatar billede martini333 Nybegynder
14. januar 2011 - 00:54 #6
ISS kan settes op til det, uden ekstra programmer.
Avatar billede dsane Praktikant
08. februar 2011 - 22:14 #7
Anvend "host headers" under IIS. check http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc753195(WS.10).aspx