Avatar billede NanoQ Nybegynder
26. juli 2001 - 21:34 Der er 31 kommentarer og
4 løsninger

Admin, Pornografi?

http://www.eksperten.dk/spm/92534

Der plejer at være ganske bred enighed om, at pornografi ikke hører hjemme på Eksperten. Det skaber dog altid stor diskution, når der oprettes et spørgsmål og man påpeger det.

Derfor kunne jeg ønske mig, at dette blev fremhævet i Ekspertens regler.

Det samme gælder sider med racistisk eller andet uetisk indhold.

Feks. noget lignende: \"Links til sider indeholdende materiale der kan virke moralsk eller etisk stødende, må ikke forefindes på Eksperten\".

Naturligvis vil det skabe diskutioner i nogle tilfælde, da folks grænser for anstødelighed er forskellig. Men i det mindste vil vi da have LIDT at forholde os til.

NanoQ
Avatar billede kapla Nybegynder
26. juli 2001 - 21:36 #1
Kunne man ikke bruge denne regl:?

\"Alle links som der refereres til, skal være til ordentlige sites, som ikke indeholder uvæsentligt materiale (se mere herom under \"Betingelser\").\"
Avatar billede butman Nybegynder
26. juli 2001 - 21:37 #2
nanoq: svar sgu da på mit indlæg istedet for at oprette et nyt din stikker! Jeg ville gerne lukke hvis du kom med en god forklaring men nu lukker jeg det ikke.
Avatar billede butman Nybegynder
26. juli 2001 - 21:38 #3
nu er det så lige at punktet betingelser ikke eksisterer???
Avatar billede NanoQ Nybegynder
26. juli 2001 - 21:42 #4
butman, mit indlæg her omhandler Eksperten generelt. Så det har intet med stikkeri at gøre.

Som skrevet ønsker jeg bare en regel præciseret.

NanoQ
Avatar billede a-torsten Nybegynder
26. juli 2001 - 21:51 #5
pornografi : http://www.eksperten.dk/spm/91215

???????
Avatar billede NanoQ Nybegynder
26. juli 2001 - 21:54 #6
a-torsten, det er bare endnu et eksempel. Jeg mener ikke sådan noget hører hjemme i et seriøst IT forum.
Avatar billede a-torsten Nybegynder
26. juli 2001 - 21:55 #7
Oki.. sku bare høre...... Jeg er nu oxo ret enig i at det ikke høre til... men jeg hidser mig ikke op over at det kommer i fri debat...
Avatar billede NanoQ Nybegynder
26. juli 2001 - 21:57 #8
Jeg hidser mig heller ikke op. Jeg foreslår bare en præcisering i Ekspertens regler. Stod det der havde jeg handlet på samme måde som når folk udveksler andet regelstridigt materiale.

Avatar billede NanoQ Nybegynder
26. juli 2001 - 21:59 #9
Jeg mener f.eks. heller ikke at brugere skal slettes, eller point leveres tilbage for den sags skyld. Der kan jo nemt være handlet i god tro, da Ekspertens regler ikke er alt for tydelige.

Men jeg mener de nævnte spørgsmål bør slettes.

NanoQ
Avatar billede francke Nybegynder
26. juli 2001 - 22:06 #10
Hentet under info!!!    Information | Beskrivelse af Eksperten | Regler ]
Kort fortalt er Eksperten.dk et online forum, hvor medlemmerne svarer på hinandens spørgsmål indenfor IT. Det er gratis at blive medlem
Avatar billede apollo69 Nybegynder
26. juli 2001 - 22:13 #11
francke>> Ja, men hvad med alle de andre spm i Fri debat?
Der er ikke nogen der brokker sig over spm om knallerter og madlavning.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
26. juli 2001 - 22:21 #12
apollo69, må man også godt køre for stærkt, når alle andre også gør det? ;)

Pjat... well... der er forskel. Spørgsmål om knallerter mv. HØRER heller ikke hjemme på Eksperten iflg. min overbevisning. Men der ses gennem fingre med det, så længe det holdes til fri debat. Det har jeg efterhånden accepteret.

Men Pornografi kan virke moralsk anstødeligt. Derfor mener jeg ikke det bør forefindes på Eksperten. På samme måde mener jeg heller ikke links til billeder af lemlæstede lig, links til sider med racistisk indhold eller sider der nedgør andre folks religiøse/sexuelle overbevisninger.

Jeg ser Eksperten som et seriøst forum, og vil gerne se det fortsætte som et sådan.

NanoQ
Avatar billede apollo69 Nybegynder
26. juli 2001 - 22:23 #13
nanoq>> Nej det må man selvfølgelig ikke. Det skal bare være ens for alle.
Avatar billede jakoba Nybegynder
26. juli 2001 - 22:26 #14
Indtil videre har reglerne gået efter almindelig dansk lovlivning.
dvs:

Ulovligt materiale eller links dertil ryger ud øjeblikkeligt.
  som fx børneporno, snuffmovies og de mere ekstremt sindsforvirrede varianter.
lovligt materiale er ikke værd at opponere imod.
  som fx babser, numser og lignende \'blid porno\'.

Indimellem er der så et grænseland hvor der skal trækkes en grænse og det kan vi så diskutere i en uendelighed, prøcis hvor den bør trækkes.

Og det synes jeg egentlig vi skal blive ved med.
for det øjeblik vi definerer en grænse binder vi også os selv til at godtage det rigtig slemme når bare det har fundet ud af at omgå reglerne.

Prøv fx at kikke på pladecovers, der er meget omhyggelige med at overholde de ret ligegyldige specifikke regler såsom \"1,5cm fra brystvorten\". og alligevel langt mere \'sygt pornografiske\' end et billede af en pige uden tøj på.

Uanset hvad vi beslutter vil 13-17 årige drenge være extremt interreserede i piger, og vil prøve at imponere hinanden og sig selv med udtryk som \"sikke noen fortygter!\" og hvad lummer de ellers kan finde på. Det er ikke noget man bliver opdraget ud af, det er noget man vokser ud af.

Og hvis det sker i \'fri debat\' her på eksperten er der da en smule opsyn med at de ikke kommer ud på et af de mere ulækre sidespor der reelt kan være farlige.

mvh JakobA
Avatar billede NanoQ Nybegynder
26. juli 2001 - 22:36 #15
Jeg kan kun delvis være enig med dig, JakobA.

Folks holdninger er forskellige. Jeg hører til gruppen af mennesker der synes det virker anstødeligt at få klasket et par skamlæber op i ansigtet, når jeg uforvarende klikker på et link. Jeg bryder mig ikke om at pornoblade eller pornofilm ligger i børns øjenhøjde i butikkerne.

Jeg ser Eksperten som et seriøst forum. Jeg ønsker at gøre hvad jeg kan for at holde det på det plan.

NanoQ
Avatar billede apollo69 Nybegynder
26. juli 2001 - 22:40 #16
Hmm, er det 13-17 årige der er \"extremt interreserede i piger\"?
Det er jeg sku også. *GG* (31 år)
Avatar billede jakoba Nybegynder
26. juli 2001 - 22:47 #17
apollo69 >> Ja det er jo en del af problemet. Når den \'naturlige modenhed\' bliver holdt tilbage af restriktioner og traumatisk repression kan infantile karaktertræk blive fastlåst i en dement fixeret personlighed :-)).

Men jeg må nok indrømme at jeg også selv lider en overdreven interesse for smukke kvinder.

mvh JakobA
Avatar billede annikadk Nybegynder
26. juli 2001 - 22:49 #18
synes ærligt talt at der er for meget \"babe-spr\" herinde.
fair nok at man ser på babes hvis man lyster det, men da dette er it, og de lettere erotiske ting kan være for meget, såhhh...
Hvorfor er der ikke en af de interesserede der laver en babe-portal med links til \"ordentlige\" sider ??

Ligeså accepterer vi heller ikke spr. om \"jeg har min cd, men mangler min key\" - hvor ofte er den sand, ved vi ikke....
Avatar billede apollo69 Nybegynder
26. juli 2001 - 23:01 #19
Hov-hov, hvad laver en qwinde i et spm om babes?
Avatar billede annikadk Nybegynder
26. juli 2001 - 23:04 #20
apollo: siger sin mening..
har selv en tegnet \"babe\" på mit skrivebord.... men synes ikke det er egnet i dette forum
Avatar billede apollo69 Nybegynder
26. juli 2001 - 23:09 #21
annikadk>> Det var bare en joke.
Jeg er personligt ligeglad med de omtalte spm hvis det er i fri debat.
Men det skal også gælde andre ikke it relateret spm.

Enten eller.
Avatar billede yaief Nybegynder
27. juli 2001 - 00:07 #22
Er porno moralsk anstødeligt?

Det er der jo givet nogen som nanoq der mener - men alle finder jo trods alt noget anstødeligt. Men eftersom porno er en af de ting, der måske er størst splid omrking kunne man måske finde en anden løsning - end helt at fjerne pornoen.

Nanoq - du skriver \"uforsvarende klikke på et link\" - selvfølgelig, det har man ikke lyst til hvis indholdet virker stødende på en - kunne så ikke finde en løsning, hvor folk f.eks. når et spørgsmål oprettes kan vælge \"indholds-kategori\" - hvor almindelig, pornografisk m.m. var muligheder.

Eller også kunne man i reglerne stærkt opfordre folk til at advare, hvis et link indeholder evt. stødende materiale. For det er jo heller ikke kun pornosider der indeholder pornografi - diverse undergrundssider har jo ofte en ton af reklamer for bare bryster og bagdele.

Nå ... bare mit lille bidrag...
Avatar billede jakoba Nybegynder
27. juli 2001 - 00:45 #23
Jeg har også lidt problemer med \"uforvarende klikke på et link\".
for selvom spørgsmålets titel:
    \"sider som denne\"
ikke fortæller ret meget. så synes jeg at selve linket:
    http://s3.sexshare.com/~alanford/index02.htm
ret klart fortæller hvad man får i hovedet hvis man klikker.
Avatar billede red_eagle Nybegynder
27. juli 2001 - 00:45 #24
\"Jeg ser Eksperten som et seriøst forum. Jeg ønsker at gøre hvad jeg kan for at holde det på det plan.\"
Hvis eksperten var lige seriøst hele tiden, tror jeg at flere brugere ville forsvinde herfra.
Jeg kan godt se problemet med erotisk materiale osv. men diverse andre underlige spm. (f.eks. knallerter), kan jeg ikke se er noget problem, så længe det holdes i \"Fri Debat\".
Jeg synes at ideen om at det skal fremgå tydeligt, når et link inderholder erotisk materiale, virker helt fin. Så vil folk der finder det anstødeligt, kunne vælge at se helt bort fra det spm.
Avatar billede red_eagle Nybegynder
27. juli 2001 - 00:47 #25
jakoba>Netop et sted som det, at en regel om at det skulle fremgå tydeligt, at der var tale om erotisk materiale.
Avatar billede maniacdog Nybegynder
27. juli 2001 - 16:55 #26
apollo69> jo jeg har brokket mig over Fri Debat:

Skrev følgende til admin:

\"Jeg har lige et hurtigt spørgsmål angående katagorien \"fri debat\".

Hvad er hensigten med denne katagori?
Er det her folk stiller deres spørgsmål (Inden for IT) der ikke passer ind i nogen af de andre katagorier?

Så vidt jeg har læst på eksperten:
citat: \"Kort fortalt er Eksperten.dk et online forum, hvor medlemmerne svarer på hinandens spørgsmål indenfor IT\"

Jeg syntes der er mange \"ligegyldige\" spørgsmål for tiden, senest fandt jeg et om Solskoldning i overnævnte katagori?
Det mener jeg ikke hører til på Eksperten som er et kanon godt sted hvis man skal have hjælp til IT.

Men et par svar på de overnævnte spørgsmål ville jeg sætte pris på - Jeg ved jo ikke om jeg har misforstået Fri Debat helt?\"

Hans svar var (desværre efter min mening)

\"FRI DEBAT, er til ALLE de spm. som ikke passer ind andre steder, og med så mange stillede spm., gør det vel ikke noget at der med store mellemrum kommer et som ikke er IT-relateret. Det drukner i mængden alligevel !\"

(Det var Andreas Admin der skrev det)

Så jeg må indrømme at der nok ikke er meget og gøre...

Jeg er også med nanoq, det er et IT forum og sådan burde det være.
Så om lidt kommer der nok en og smider en kage i hovedet på mig \"Så kan du sq da bare lade være med og læse de mails\".

Det var lige hvad jeg havde på hjertet...

Der var også engang en der kom med noget om nogle porno billeder eller lign. der blandede jeg mig og sagde min mening (med IT forum) men fik smidt lige i hovedet (Personen vil jeg ikke nævne!!) at billeder da var .jpg eller lign. så det var IT...Duuh..
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
30. juli 2001 - 20:47 #27
Eksperten er et IT-forum, og det vil det fortsat være. Det er en meget lille del af den samlede mængde spørgsmål, som relaterer sig til andre emner, og det er umuligt at forhindre, og vi mener ikke det i det nuværende omfang er skadeligt for sitet. Materiale som er racistisk eller på anden måde nedsættende overfor minoriteter osv. er selvsagt ikke passende for Eksperten, og er derfor ikke tilladt.
Avatar billede apollo69 Nybegynder
30. juli 2001 - 20:50 #28
Det vil sige at porno er lige så lovligt som knallerter?
....og mad, og biler, og huse.........
Avatar billede adagio Nybegynder
09. august 2001 - 12:46 #29
Ville det ikke være en ide at lave en kategori som hedder noget med \"erotisk materiale\" :) Spørgsmålene under denne kategory vil IKKE blive vist i nyeste spørgsmål, på den måde vil dem som ikke synes om synet at lækre piger ;) ikke se de spørgsmål...DOG vil jeg dog så mene at kategorien kun må indeholde blød erotik (og selvfølgelig kun lovlige ting)

Just my few cents
Avatar billede ~kee~ Nybegynder
09. august 2001 - 12:50 #30
Ok.. jeg må lige spørge så...

Jeg har designet 2 sites.. et til et pornosite.. et andet til en callgirl...

Mener i så jeg ikke er velkommen til fx at få en sitevurdering.. eller oprette spørgsmål hvor det er nødvendigt at jeg smider et link?

Er bare nysgerrig hvad i siger...

~kee~
Avatar billede adagio Nybegynder
09. august 2001 - 12:51 #31
Godt spørgsmål..!
Avatar billede adagio Nybegynder
09. august 2001 - 12:52 #32
Personligt vil jeg ikke have noget imod det, med mindre siden er fyldt med 1000+ popups (og det gælder egentligt alle sider) :)
Avatar billede ~kee~ Nybegynder
09. august 2001 - 12:56 #33
pop-ups blir kun aktiveret når sitet er færdigt og klart til kørsel.. så hvis jeg fik brug for hjælp.. ville et link ikke aktivere diverse popups...
Avatar billede jakoba Nybegynder
09. august 2001 - 14:18 #34
eller hjælp til at lave et strippoker spil.
eller til at lave en animeret gif med en (m/k) der svinger hvad hin har.
Der er mange steder hvor \'porno\'/\'erotisk materiale\' også hører under IT.

Så mange at en \'til hvis der er porno involveret\' kategori blot ville blive en ghetto uden ordentlige svar (og det første de 13-årige checkkede når de loggede på).

Jeg foretrækker ingen regler, men måske en bemærkning eller slettet-spørgsmål når det går over gevind.

mvh JakobA
Avatar billede adagio Nybegynder
09. august 2001 - 15:03 #35
enig, det kan let komme over gevind i den kategori...men vis det ellers kan holde vil det jo være fint