Avatar billede rlarsen Nybegynder
30. november 2010 - 11:22 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke åbne -Windows XP

Min datter har købt en gammel HP Compaq dc7700p Ultra-slim desktop, bios 786E1 v1.05, som ikke har været i brug adskillige måneder.
Når hun tændte for den, kom HP startbillede og derefter XP startbillede, hvorefter den slukkede og genstartede.
Jeg fik den hjem, den tændte og Windows startede og jeg kom ind. Den meddelte under starten at en fil XX.... ikke var i orden, men systemet startede alligevel.Forsøgte at komme på nettet for at opdatere antivirus, men uden held. Der er installeret en ældre udgave af AVG antivirus, som jeg kørte. Den viste 42 vira og kunne slette de 35.
Jeg prøvede at finde et systemgendannelsespunkt, men der var ingen. Derfor dannede jeg et men med det resultat, at maskinen igen aktiverede den gamle fejl med HP startbillede og derefter XP start, hvorefter den kører i ring.
Hvordan kan jeg aktivere XP. Desværre foreligger ingen installations-CD.
Avatar billede 2Mida Praktikant
30. november 2010 - 11:34 #1
Kan du starte i fejlsikker tilstand?
Avatar billede rlarsen Nybegynder
30. november 2010 - 11:43 #2
Nej, har prøvet.
Avatar billede 2Mida Praktikant
30. november 2010 - 12:06 #3
Kan du lave en bootable cd med Hiren og gå ind den vej?

http://www.hiren.info/pages/bootcd
Avatar billede Slettet bruger
30. november 2010 - 12:43 #4
Har du en XP-CDén?
Avatar billede Jensen DK Novice
30. november 2010 - 13:19 #5
jornx! han skriver i nederste linie " Hvordan kan jeg aktivere XP. Desværre foreligger ingen installations-CD." læser du ikke hvad der skrives.
Avatar billede Jensen DK Novice
30. november 2010 - 13:24 #6
Har du produktnøglen til instalationen?
Avatar billede Slettet bruger
30. november 2010 - 13:29 #7
silbidor
Nej mine nye briller er åbenbart ikke så gode, som de burde være, Eller jeg burde måske se bedre efter:)
Avatar billede rlarsen Nybegynder
01. december 2010 - 07:40 #8
2Mida
Hvilket bootprogram vil du foreslå?
Avatar billede 2Mida Praktikant
01. december 2010 - 08:27 #9
Jeg har en shareware, men denne kan det samme (jeg har ikke selv prøvet dette program!)

http://bjergs.net/boot_iso.html

Når du så har bræbdt Hiren, kan du starte op på cd'en og du får adgang til en masse værktøjer, disktools, antivirus osv endda en miniudgave af windows xp
Avatar billede Jensen DK Novice
01. december 2010 - 12:45 #10
Jeg har en XP Pro og en XP Home rekovery som du må låne hvis du har produktnøglen.
Avatar billede rlarsen Nybegynder
01. december 2010 - 13:44 #11
Silbidor
Tak, jeg har nøglen. Hvordan gør vi?
Avatar billede Slettet bruger
02. december 2010 - 00:29 #12
Hvis du kender nogen, som har en XP magen til, d.v.s. Home eller pro. Samme Service pack, eller ingen, så kan du bruge den. Du kan også få lov til at lave en kopi. Så booter du op på den. Når du kommer til install. laver du en nyinstallation, med med fuld formatering, så er den gamle installation erstattet af en ny.
Når du så har installeret et Antivirus program, skal du gå på Windows update og opdatere. Der er en masse at opdatere, så det tager lang tid. Du får b.la. en ny Internet Explorer IE8, og det er yderst vigtigt, for IE6 er håbløst forældet.
Jeg kan anbefale Avast antivirus, hvis den skal være gratis:
http://www.avast.com/en-eu/free-antivirus-download
Avatar billede Jensen DK Novice
02. december 2010 - 07:07 #13
Jeg vi tro at du kan nøjes med at lave en reparer af XP.
Du skriver lige hvor omkring du bor, så finder vi ud af skiverne efterfølgende.
Avatar billede rlarsen Nybegynder
02. december 2010 - 08:02 #14
Det er en XP Pro. Lad os tale udenom denne offentlige kommunitaktion. Min mailadresse er: rl@larsen.dk
Avatar billede Slettet bruger
02. december 2010 - 10:38 #15
Hvad så med dem her?
Der er installeret en ældre udgave af AVG antivirus, som jeg kørte. Den viste 42 vira og kunne slette de 35.

De følger jo med ved en reparation.
Avatar billede Jensen DK Novice
03. december 2010 - 12:53 #16
Jeg lægger her et svar hvis du kan bruge det.
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2010 - 19:57 #17
At man ikke svarer på alle de forslag der modtages, det er jo bare uhøfligt, men ikke at gide fortælle hvad resultatet blev, det er faktisk imod reglerne på Eksperten. Meningen er jo, at andre skal kunne lære noget, når et problem bearbejdes, og ikke at man bare starter her, og så kører resten rent privat.
Avatar billede Jensen DK Novice
04. december 2010 - 06:48 #18
jornx!
Der er ikke rigtig nogen løsning på problemet, det er noget med, at rlarsen har en søster med et job hvor han mener at de kan løse problemet, jeg kunne da godt tænke mig at han ville vende tilbage, og fortælle hvis de løser problemet, og hvad fejlen var.
Avatar billede rlarsen Nybegynder
04. december 2010 - 08:57 #19
Beklager, det er mit første spm.
Jeg skal nok vende tilbage med løsningen, når det er gennemført.
Imidlertid tak til alle, der har deltaget. Det har været givende!
Avatar billede Slettet bruger
04. december 2010 - 10:21 #20
Tak for info til jer begge:)
Avatar billede rlarsen Nybegynder
06. december 2010 - 16:48 #21
Blot for at afslutte: IT-afdelingen på min datters arbejde har løst problemet ved at formatere harddisken.
Samtidig tak til alle der har deltaget med forslag til løsninger.
Avatar billede Jensen DK Novice
07. december 2010 - 07:37 #22
rlarsen.
Den løsning kunne vi andre også nemt have fundet på, problemet var at du ingen XP skive havde, så hvordan får du nu et lovligt styresystem indstaleret?
Avatar billede rlarsen Nybegynder
10. december 2010 - 17:49 #23
Min datter havde købt pc'en på arbejdet. Produktnøglen kendte de til, så de kunne lave et nyt "image" (hvad det så betyder?)
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2010 - 07:08 #24
De vil så lave en XP instalationsskive, hu-ra for det.
Avatar billede Jensen DK Novice
11. december 2010 - 07:41 #25
Det lyder godt, pas nu godt på den kopi af XP som i får.
Avatar billede rlarsen Nybegynder
11. december 2010 - 07:59 #26
Tak til alle deltagere. Vi skal nok passe på ;-)