Avatar billede puma81 Nybegynder
30. november 2010 - 11:09 Der er 5 kommentarer

SMS via router med 3G modem?

Hej med jer

Jeg sidder og bøvler lidt med at kunne sende smser via en router.

Historie:
Der er installeret en styring til en svømmehal, denne har et webinterface, hvor man via en ipadresse kan logge sig ind og se daterne på styrringen, denne er koblet til routeren som er programmeret via dyndns.com Men denne styring har ikke mulighed for at sende en alarm på sms.
Men den har en alarmudgang, det jeg så mangler det er noget udstyr hvor alarmsignalet kommer ind i og så skal udstyret sende en sms via den eksisterende router og modem.

Det er en zyxel router med 3G modem.

Spørg endelig hvis der er flere spørgsmål :-)
Avatar billede Comasys Praktikant
30. november 2010 - 11:36 #1
Hvis du som alarm kunne kalde en webadresse, så kunne du benytte vores smsgasteway til at sende sms'en og dermed spare ekstra udstyr og simkort..
Avatar billede puma81 Nybegynder
30. november 2010 - 15:24 #2
Hej Comasys

Det kan jeg ikke, jeg har en potentiale fri kontakt eller et 24V signal fra styrringen, desværre.
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2010 - 13:25 #3
Smid en gammel mobil telefon på din computer og send din sms via den. Død nemt
Avatar billede puma81 Nybegynder
01. december 2010 - 19:49 #4
Hej Jape44

Så bruger jeg ikke samme simkort, og det skal gøres på flere lokationer, så tror jeg at jeg løber tør for pc, syntes også det er lidt volsomt :-)
Avatar billede Slettet bruger
02. december 2010 - 02:10 #5
Ja ok, Nu du siger det på den måde:-)

Men det der G3 modem, kan det sende en sms ?