Avatar billede nanders Nybegynder
28. november 2010 - 15:16 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

htaccess, blokerede IP-adresser og links

Kære eksperter,

Har nu blokeret en række IP adressers adgang til mitdomæne.dk. Det er IP-adresser for andre domæner.

Men hvad sker der i praksis, når en af google's robotter kommer forbi minfjende.co.cc, og forsøger at hoppe til min hjemmeside via linket til mitdomæne.dk

Vil Google registrere at minfjende.co.cc linker til mitdomæne.dk eller vil Google konkludere, at der er et eller andet galt, og der er ikke tale om et gyldigt link?

VH

Anders
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
28. november 2010 - 15:49 #1
Hvad skulle formålet være at blokere for ip-adressen for minfjende.co.cc? Brugere der klikker på links kommer med deres egen IP-adresse - og det gør google også.
Avatar billede nanders Nybegynder
28. november 2010 - 15:54 #2
OK,

Det fik jeg at vide i et andet spm.

Har brugt timevis på at finde IP-adresser, der skal blokeres.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
28. november 2010 - 16:03 #3
Der vil give lidt mere mening at finde ud af hvorfor du bliver hacket.
Avatar billede nanders Nybegynder
28. november 2010 - 16:56 #4
Jeg bliver ikke hacket, i dette tilfælde.

Det her er for sider der pt. ikke er hackede.

Istedet er der sider, f.eks. nokiapower.co.cc - og 200-300 tilsvarende - der linker til mine hjemmesider, med flere tusinde links.

Desværre ødelægger det min ranking.

Jeg føler mig ret forsvarsløs. Måske er det bestillings arbejde fra en konkurrent.

En del af siderne er fra Hong Kong og Sydkorea, andre er helt almindelige sider der formentlig er blevet hacket for at linke til mine sider.
Avatar billede The_Buzz Novice
28. november 2010 - 17:21 #5
Kan man ikke bare blokere referal? Hvad er siden bygget i - PHP?
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2010 - 17:54 #6
Problemet er at Google vil se det som et forsøg på snyd - et forsøg på at opnå højere ranking.
I værste fald, vil Google helt udelukke siden fra deres index.

Du skal sige det til Google - tilkendegive at du er offer for et komplot = ikke selv har bestilt snyderiet.
- de må have set det før, og vil have et "program" for at tage sig af det.

Hvilken "branche" er du i ?
- er det normalt at konkurrenter griber til kriminelle metoder ?
Avatar billede The_Buzz Novice
28. november 2010 - 18:11 #7
Ahm men hvis man laver en permanent moved til www.disney.dk - så kan man vel ikke få bøllebank af Google?
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2010 - 18:12 #8
Heller ikke mange kunder i butikken : (
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
28. november 2010 - 18:38 #9
#4 "Jeg bliver ikke hacket, i dette tilfælde." - det lød ellers sådan i dit andet spørgsmål.

Men som du forklarer det i dette spørgsmål, så prøv at læs det her, inkl. et par af deres links:

http://searchengineland.com/got-bad-incoming-links-google-says-dont-fret-it-27974
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
28. november 2010 - 18:39 #10
Avatar billede nanders Nybegynder
28. november 2010 - 21:04 #11
Det andet spm. vedrørte et site, der var blevet hacket. Det er et fuldstændigt statisk site om et populært dyr.

Jeg har ryddet op og fjernet det der var blevet lagt ind på den heckede side, og jeg har købt et ekstra webhotel i DK (det var et .dk domæne), for at ligge domænet derover i stedet.

Forhåbentligt er det nye sted mere sikkert, end det gamle, som bliver hacket tit.

Har dog en 5-årig aftale der hvor sikkerheden er dårlig (hackes tit), så jeg må bare placere mine mindre vigtige domæner der.

Det med IP-adresserne og forsøg på blokering af indgående links, er på 20-30 andre domæner, hvor der linkes ind til i stor stil fra suspekte domæner.

Det er muligvis konkurrenter, der har bestilt angrebet på mig personligt.

Jeg afventer situationen og handler på baggrund af udviklingen i min trafik, de næste par dage.

Jeg ønsker ikke at klage til Google hvis min trafik alligevel vender tilbage igen.

Google bør være professionelle nok til at gennemskue hvad der foregår, når de kan se det er sider som nokiapower.co.cc , queenbridges.com og katievickblog.com og deslige som linker ind.

Forhåbentlig bliver det en dag sådan, at man i Webmastertools kan anmode om at links fra specifikke websider ignoreres.

Jeg har fået svar på mit spørgsmål - det var åbenbart mig der havde misforstået hvordan tingene fungerer.

VH.

nanders
Avatar billede nanders Nybegynder
08. december 2010 - 12:10 #12
Jeg havde enten misforstået et svar i en tidl. tråd eller stillet et upræcist spm.

Jeg lukker det.