Avatar billede kjaaer Nybegynder
27. november 2010 - 18:46 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Linksys Media Hub er utrolig langsom

Hej Folkens.
Købte en Linksys Media Hub for snart et år siden, men synes den er UTROLIG langsom til at indlæse filer :( Hvis man henter går det fint.

Jeg kører med en Netgear N router som jeg ikke vil mene har noget med hastigheden at gøre da det er det samme selvom der er et RJ45 kabel i.

Hvis jeg overfører 4 gb. tager det lige knap en time. kan dette virkelig passe?

Kører med 2 x 500 gb harddiske som dog kører RAID 1.

Håber nogle kan give en tilbagemelding med enten en løsning eller et svar på om det måske er RAID der forsager dette?

Mvh. Kasper.
27. november 2010 - 19:48 #1
Hvor mange MB flytter mws, har en Seagate black armor 220 NAS :) når jeg gør det over LAN flytter den med 7-10 MB over Wireless fra min bærbar flytter den md ca 1-3 MB
Avatar billede kjaaer Nybegynder
10. januar 2011 - 07:59 #2
Hej.. Tak for svaret og beklager den sene feedback :)

Min henter lige godt og vel 2 MB trådløs og ca. 8 mb. over Lan.
..
Synes dog dette er langsomt men kan jeg så forstå det er meget normalt ;) USB kører dog noget hurtigere så.

Min pc ovenpå kører kun med 0,5 mb. pr. sekundt når den ligger filer ud på min NAS harddisk... Det er jo ikke så brugbart efter min mening...

Vil lige teste om min min bærbare nede i stuen kan gøre det hurtigere, for så ved jeg hvor fejlen ligger ;)
Avatar billede kjaaer Nybegynder
11. april 2011 - 07:28 #3
Synes 2 MB. kører langsomt over wlan men tak for infoen :) nu ved jeg det er ok :p