Avatar billede Slettet bruger
27. november 2010 - 14:06 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Eksport thunderbird til Outlook 2010

Jeg har nu kørt med en hel række programmer, der ikke tømte ens opsparing til licens- og brugerrettigheder, og i den sammenhæng kørte jeg med Openoffice og Thunderbird.
Min smag for Microsofts produkter fornægter sig dog ikke, og nu har jeg altså anskaffet Office 2010 med Outlook.
Desværre er det endnu et af de eksempler på, hvorfor open source programmer nogle gange ønskes hen hvor pebret gror.
Jeg kan overhovedet ikke finde ud af, hvordan jeg kan få mine mails importeret til Outlook.
Jeg har prøvet et program, der hed "Gmail Uploader", men det var både langhåret og nytteløst.
Så har jeg prøvet med drag-n-drop - også nytteløst.
Jeg har forsøgt at flytte alle mails over i indbakken, sætte gmail som imap, fordi det lød som om, at man så kunne få gmail til at genindlæse mails på g-mail-serveren, men det var også uden held.
Kan en her i forummet give en enkel, forståelig og logisk metode, så at jeg kan få glæde af outlook 2010 med de gamle mails fra Thunderbird V3xx?
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2010 - 14:32 #1
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2010 - 15:37 #2
Nej, det er ikke brugbart - for det første er det shareware, og for det andet understøtter den ene ikke x64.

Løsningen skal ikke koste penge - tak.
Avatar billede niller10 Nybegynder
27. november 2010 - 19:19 #3
bruger du imap på gmail er det jo egentlig bare at oprette den samme konto i outlook.

Hvis det ikke virker kan der sikkert laves en Remote connection til gmail som kan hente hele din mappestruktur ned og videre sende den til en anden mail adresse.

Et forsøg værd, men så må du kontakte mig da jeg sidder med egen mailserver ( icewarp mailserver).
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2011 - 11:29 #4
Jeg måtte give fortabt på de fleste mails, som jeg havde hentet ned med Thunderbird, hvilket ikke gør mit indtryk af Thunderbird specielt positivt, men som en trøst kunne gmail da heldigvis huske en del af dem.
Jeg har fået sat gmail til at køre IMAP, og selv om jeg ikke helt forstår mig på POP og IMAP, så kan jeg i praksis konstatere, at livet bliver lidt nemmere med IMAP - især når man tjekker mails på tværs af flere PC'ere.
Så selv om jeg nu kører med Outlook 2010 på min hjemme-PC, så kunne jeg faktisk nøjes med gmail via https, hvis jeg ville, men man er vel vaneforbryder! ;-)