Avatar billede tand Seniormester
23. november 2010 - 12:48 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Samling af delt harddisk på Vista.?

Jeg har indstalleret vista på min pc, men den deler drevet op på et C drev og et D drev, D drevet er tomt og jeg vil gerne have det lagt ind på c drevet, så jeg får et samlet C drev.

Hvordan er det lige man nemmest gør det. ?
Avatar billede Poko1 Ekspert
23. november 2010 - 12:56 #1
Gå til diskmenagement højreklik på D: partionen slet partion højreklik på C:partionen udvid diskenheden så bestemmer du om den skal udvide det hele eller en del af det frie område resten kan du så oprette som ny simpel enhed hvis du deler.
Avatar billede claes57 Ekspert
23. november 2010 - 12:59 #2
vista er ikke meget for at pille på installationsdrevet, så du henter, brænder, og booter på en livecd med gparted.
Der sletter du d-partitionen, og udvider c-partitionen til maksimum.
Efter kort tid er det færdigt, og du lukker ned og tager cd ud.
Første gang vista starter vil den bruge lidt tid på at gennemgå den nye plads - men det er så det hele.
http://sourceforge.net/projects/gparted/files/gparted-live-stable/
og hent gparted-live-0.7.0-4.iso
Avatar billede tand Seniormester
23. november 2010 - 13:02 #3
Jeg har prøvet at søge på "diskmenagement" på min PC, uden resultat.  (vista)
Avatar billede tand Seniormester
23. november 2010 - 13:12 #4
Hej claes57
Vil du gerne hjælpe mig igennem programmet , så jeg gør det rigtige.
Avatar billede thov Forsker
23. november 2010 - 13:32 #5
Gparted er såmænd udmærket, men gør det samme med Easeus, for den kan installeres og køres fra Vista.
http://download.cnet.com/Easeus-Partition-Master-Home-Edition/3000-2248_4-10863346.html
Avatar billede tand Seniormester
23. november 2010 - 13:34 #6
Det gik meget nemt.
Sender du et svar claes. !
Avatar billede Poko1 Ekspert
23. november 2010 - 13:34 #7
Højreklik på computer tryk på administrer
23. november 2010 - 17:26 #8
#1 procedure har jeg gennemført mange gange uden problemer; altså "udvide" C: partionen ud over en tomt D: partion til en stort C: partion ...
Avatar billede Poko1 Ekspert
23. november 2010 - 18:47 #9
Ja men det lyder jo bedst hvis man fylder sin pc med ekstra programmer der som regel sløver pcén
Avatar billede tand Seniormester
24. november 2010 - 11:15 #10
Programmet som jeg brugte ligger jo på en CD.  poko1
Avatar billede Poko1 Ekspert
24. november 2010 - 11:35 #11
Det må du da fuldstændig selv om men værktøjerne ligger i windows og det kostede så en Cd og hvis man gern vil lave ekstra arbejde så for min skyld gerne
Avatar billede tand Seniormester
25. november 2010 - 17:50 #12
Hold dig nu til det du skrev poko1

"Ja men det lyder jo bedst hvis man fylder sin pc med ekstra programmer der som regel sløver pcén"
Avatar billede tand Seniormester
27. november 2010 - 10:02 #13
Sender du lige et svar claes så jeg kan få lukket.
Avatar billede tand Seniormester
08. december 2010 - 09:20 #14
tan