Avatar billede poul-1 Nybegynder
20. november 2010 - 23:24 Der er 5 kommentarer

Kan ikke komme ind i Bios og se Hdd

Jeg har en gl. pc med xp p service p 2 den har 1 hdd som prim. master og 1 cd rw. som prim. slave. og 1 A drev.
Det vil jeg lavet om på, så derfor ind i bios og se hvad der er der, det er som skrevet og none mere.
Har nu sat Bios til auto og ikke none som der stod.

Jeg vil prøve og monter en "gammel" ekstra hdd, hvad der er på vides ikke, den skal køre som prim. slave og cd rw som sek. master.

MEN MEN, så nemt er det ik, syntes jeg.
Jeg starter pc-en efter montering og vil i Bios, nej nej det kan man ikke, jeg gør som skrevet tryk delete og enter for setup, der sker ikke noget ved dette, bios kommer ikke frem nu som inden jeg monter den ekstra hdd. Bios kommer op som den skal når jeg fjerner div. kabler fra den ekstra hdd.
Vindows har fundet den ny placering til cd-rw som sekunder master.

Hvorfor kan jeg ikke komme i Bios ?
Avatar billede eiken Nybegynder
20. november 2010 - 23:46 #1
hvis problemet med at komme i bios først opstår når du tilslutter den extra HD.
Så er den extra hd enten jumpet forkert, eller den er syg og dårlig.
Avatar billede poul-1 Nybegynder
21. november 2010 - 10:48 #2
Jeg / DEN er så syg og dårlig for den er jumpet til slave, det var også min tanke, tak for den samme tanke Eiken.
Avatar billede poul-1 Nybegynder
05. december 2010 - 14:39 #3
Lukket, hvordan gør jeg det ?
05. december 2010 - 14:52 #4
Avatar billede poul-1 Nybegynder
20. december 2010 - 16:10 #5
Karise_larry
Tak for det, jeg prøver så igen om det virker
Hvorfor står der ikke et sted "luk MIT spørgsmål" e l. ?
Hvad jeg kan se er kun"skriv et svar" og "Skriv en kommentar"
det kan så være der står LUK et sted, jeg kan bare ikke se det, jeg kan måske få hjælp til det ?