Avatar billede erfa Nybegynder
26. juli 2001 - 15:00 Der er 6 kommentarer

Ip-adresse

Hej med Jer.
Jeg har et spørgsmål,angående hvordan man laver et script,der viser en brugers ip-adresse,når vedkommende kommer ind på min side.Jeg har surfet på nettet, og kun fundet sådanne IP-Grapper til Netscape i javascript.Er der nogle her på Eksperten..der ligger inde med sådanne javascript eller ved hvordan man laver sådanne script..til explorer.
på forhånd tak :-)
Avatar billede jakoba Nybegynder
26. juli 2001 - 15:07 #1
Jeg mener du skal ned i noget serverside før du kan.
Avatar billede nute Nybegynder
26. juli 2001 - 15:09 #2
enig med jakoba. Man skal nok benytte noe serverside for å kunne gjøre dette:

http://www.eksperten.dk/spm/2318

/nute
Avatar billede misbruger Nybegynder
26. juli 2001 - 15:14 #3
Det skal være server side.

her er f.eks en i asp

<%
ipadr = Request.ServerVariables(\"REMOTE_ADDR\")
%>
Avatar billede husi Nybegynder
26. juli 2001 - 15:14 #4
Prøv at spørg bagmanden på www.myip.dk

Her er der noget kontakt:

person: Michael Noeregaard Jensen
address: Michael Noeregaard Jensen
address: Fredericiavej 93 1A
address: 7100 Vejle
address: DK
phone: +45 75 72 51 58
e-mail: webmaster@web-developer.dk
Avatar billede nute Nybegynder
26. juli 2001 - 15:16 #5
husi >> dette er gjort serverside. Det er ingen problemer å finne ut ip til sine besøkende  hvis man benytter ASP, PHP, JSP eller andre serverside språk.
Avatar billede jakoba Nybegynder
26. juli 2001 - 15:35 #6
Men det kan vi højest få et negativt bevis ud af \"ingen af os har fundet brugerens IP i browseren\".

Browseren ved hvad IP-en er. det er den nødt til for at kunne sætte rigtig returadresse på det den sender til serveren.

Så hvorfor skulle man vælge at gøre den værdi utilgængelig? Hvis vi kan finde en god grund har vi også et rimeligt \'bevis\' for at det ikke er muligt.

fx:
Hvis IP var tilgængelig på klienten kunne et drillescript sætte brugerens server til at mailbombe sig selv. Det vil vi gerne undgå.

mvh JakobA