Avatar billede IICIi Novice
18. november 2010 - 19:27 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Gamer pc hardware prob.?

Min gamer pc der er 3-4 år gammel, blev langsom for omkring et år siden. Det skal lige siges, ja jeg formater flere gange om årets...

I styresystemet nogen gange fryser den helt, efter et minut ca. vågner den op igen. Samme når den startes op, fryser den også fuldstændig og har travlt optaget nogen gange.

Og f.eks. hvis jeg overføre ting, eller udpakker filer, bliver den langsom/ikke svare...

konfigurationer

ASUS P5K Premium Wifi-AP black pearl Edition

Dominator 2x2048 ddr2

Samsung Spinpoint T166 500 Sata2 16mb 7200rpm

Core 2 Quad Q6600 2.4ghz

Geforce 8800gts 512 gddr3

Psu Silver Power 600w
Avatar billede CRPSUPPORT Nybegynder
23. november 2010 - 21:47 #1
HAr du nogensinde overclocked noget?

Kunne godt lyde som noget ram der er defekt.
Har set det for nyligt.
Avatar billede IICIi Novice
24. november 2010 - 21:32 #2
Ja det har jeg en gang, både med cpu og rammene. Hvis du ved det er rammene, kan du så anbefale nogle gode ram til min konfiguration

Eller kan det evt. være harddisken?. Fordi f.eks. da jeg startede call of duty i et spil, så der hvor man kommer til intel skærmbilledet, der skal mit antivirus program til at scanne, der stod intel skærmbilledet bare stille i lang tid, hvor harddisken arbejdede vildt meget, men cpu'en arbejdede kun 15-25% ca.
Avatar billede IICIi Novice
25. november 2010 - 20:23 #3
#1
ved du om det er rammene? :)
Avatar billede CRPSUPPORT Nybegynder
25. november 2010 - 21:24 #4
Ved ikke med sikkerhed om det rammene.
Ikke særlig smart at antivirus programmet scanner når man skal spille spil.
Avatar billede IICIi Novice
25. november 2010 - 22:20 #5
så langsom var den bare ikke engang :(. Når den arbejder med flere ting ad gangen på harddisken, bliver den mega langsom. Selv min bærebar pc, er meget bedre til det. Er det ikke underligt og ingen ved hvad der er galt?

Findes der ikke et program der kan finde synderen? :)
Avatar billede CRPSUPPORT Nybegynder
26. november 2010 - 20:09 #6
Hvornår har du sidst geninstalleret windows?
Avatar billede IICIi Novice
26. november 2010 - 23:12 #7
halvt år siden
Avatar billede CRPSUPPORT Nybegynder
27. november 2010 - 23:43 #8
Det virker selvfølgelig underligt.
Sikker på at der ikke er nogle processer eller malware der bruges arbejdskraft?
Defragmenterer du jævnligt?
Avatar billede IICIi Novice
28. november 2010 - 15:31 #9
Ja det tror jeg ikke, har nemlig har avg internet security. Plus tuneup utilities til at auto defragmenterer så vidt jeg ved
Avatar billede IICIi Novice
28. november 2010 - 16:20 #10
info! efter #0 har jeg sat ledningen fra harddisken i rait 2 for det var den ikke og den fryser ikke så meget mere

og kan det være harddisken, fordi den lille diode der sidder blinker mere end den gjorde en gang. Disken larmer en del mere end fra ny, hvor den nærmest var lydløs

har prøvet at sæt twin2x 6400 ddr2 2048mb ram i jeg havde liggende - svært hvordan jeg lige skal teste om det virker. Men testen med andre ram - når man f.eks. kører en virus scanning plus en fil overførsel og samtidig med en Ts film afspilning, at det så skal gå laang tid før filmen åbner. Er det virkelig komponenternes potentiale?
Avatar billede IICIi Novice
29. november 2010 - 21:42 #11
har testet hdd'en http://i53.tinypic.com/357ecl1.jpg så den fejler
Avatar billede IICIi Novice
29. november 2010 - 21:47 #12
poin